Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp från Fotokungen.se - ej i lager..

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasBredberg

Aktiv medlem
Jag beställde en Olympus VF-2 svart från Fotokungen trots att den inte finns i lager.

Priset var riktigt bra 1750 kr. Jag ringde för att höra om man kunde få en om man beställde (dvs att de skulle få hem och att priset skulle gälla vid leverans). Det skulle man men det skulle ta någon vecka, helt ok med mig.

Nu har de i alla fall dragit betalningen frå mitt kort trots att den inte finns i lager, det känns ju sådär faktiskt, normalt drar man ju först vid leverans.
Man kan inte som det verkar kolla statusen på ordern heller, utan man får väl hålla koll på deras hemsida när den kommer i lager helt enkelt.

Är det någon annan som beställt något från Fotokungen.se som inte varit i lager? Har de koll på sånt folk har beställt och betalat men inte fått? Frågar man dem så har de givetvis det, men det känns ju lite konstigt när man inte ens kan gå in och kolla statusen på ordern.

Ja man får väl addera till de positiva omdömena om Fotokungen...

Nu ringde de när de sett min fråga här på FS och förklarade allt runt min beställning ang betalning, leverans och orsak till det låga priset.
Inte illa, det måste vara unikt!

Ja man får väl addera till de positiva omdömena om Fotokungen...

Nu ringde de när de sett min fråga här på FS och förklarade allt runt min beställning ang betalning, leverans och orsak till det låga priset.
Inte illa, det måste vara unikt!

+1

En gång när jag hade skickat ett objektiv direkt till Tura för kalibrering skickade Tura av misstag tillbaka objektivet till Fotokungen, utan några referenser till mig. Döm om min förvåning då Fotokungen efter en del detektivarbete ringde upp mig, verifierade att det var mitt och sedan skickade till mig så jag hade det dagen efter.

Igår ringde fotokungen och berättade att VF-2 som jag beställt kommit in.

De hade dessutom SÄNKT priset sedan jag beställde med över 150 kr från ett redan mycket bra pris.

Fantastiskt. Enormt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar