Annons

Jag är först i kön...

Produkter
(logga in för att koppla)
joniz skrev:
När du ställde dig i kön, tog dom bara namn och adressuppgifter och sa att dom skulle höra av sig när dom visste mer eller ville dom ha handpenning för att sätta upp dig på listan?

De tog bara namn och adress uppgifter, dom nämnde inte ens någon handpenning och det tycker man att dom borde gjort om det på något sett går "före" de som inte lämnat handpenning men man vet ju aldrig. Kom inte på tanken att erbjuda en handpenning heller så...Någon annan kanske kan svara bättre hur de brukar göra, då detta var mitt första ställa mig i väntelista köp :)
 
Å andra sidan kostar D200 typ hälften av vad 5D gör och har en klart mindre kundkrets med tanke på att Canon har riktat sig mot mindre segment.

Nikon har ju färre segment så det är en mycket bredare marknad för D200, alla mellan D70s och D2x typ.
 
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.

Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag? :p

Om du är smart så sätt upp dig på ett paket med 17-55 f/2.8, då lär du få den gluggen mycket billigare.
 
picturethis.nu skrev:
Hahah, det här känns ju kul.

För 3 veckor sedan fick jag min D2x, efter att ha fått vänta i nästan en månad på den.

Vad tror ni Nikon satt å gjorde medan jag väntade?
Jo, D200.

Tack för det!

Så du menar på fullaste allvar att du inte hade en aning om att 200'an var på väg ?
 
En trevlig kamera att hålla i

Fick chansen att snabbt bekanta mig med D200:an i kväll och kan väl bara säga önskan att skaffa en växte sig ganska stor, det som var en positiv överraskning var bla sökaren. I övrigt kändes hela kameran enormt trevlig och välbygd.

Så man får väl tänka lite om man skall vara med ibland de första som ställer sig i kö för D200.an eller om man klarar att stå ut att vänta?
 
Har den 1.11 beställt D200 och 18-70 DX av min lokala Fotohandlare i Västerås för 18200. trolig leverans 15.12. Får bra service om det behövs utan att behöva packa och skicka med posten, och ingen fraktkostnad tillkommer
 
Zoso skrev:
Så du menar på fullaste allvar att du inte hade en aning om att 200'an var på väg ?

Jodå, den har ju varit på väg ett tag? Nu visade det sig visst att 1 nov.släppet var sant.

Nu hade jag några större jobb i förra månaden, så jag ångrar inte köpet.
Det var bara ett litet inlägg i debatten att, åtmindstonne jag, aldrig lyckas köpa nåt i rätt tid.

Trodde inte heller att Nion skulle kunna leverera så pass snabbt denna gång.
 
Själv hamnade man på plats 94 i kön hos Scandinavianphoto, så de torde inte säga om det fanns möjlighet till ngn leverans före jul - men det får väl bli en sen julklapp istället då, nu vet man ju vad tomten kommer med i allfall ;)

//S
 
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.

Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag? :p

Vilken tid ringde du för att komma som nr 7 i kön?
 
Prova Hegethorns! Dom har lägst pris och jag hamnade sm nr 2 i kön hos dom och då var jag inte tidig...

Svante
 
Jag klämde lite på ett förserieexemplar av D200:an på mässan i Sollentuna ikväll. Det verkar vara en mycket trevlig kamera. Nu har jag bara D50:n att jämföra med, men ändå... Hade jag bara haft lite mer pengar...

Han som stod i montern och berättade sade att det är ett väldigt stort sug efter den; över 1000 pers i Sverige har beställt kameran osedd.
 
schang skrev:
Jag klämde lite på ett förserieexemplar av D200:an på mässan i Sollentuna ikväll. Det verkar vara en mycket trevlig kamera. Nu har jag bara D50:n att jämföra med, men ändå... Hade jag bara haft lite mer pengar...

Han som stod i montern och berättade sade att det är ett väldigt stort sug efter den; över 1000 pers i Sverige har beställt kameran osedd.


Jag ska dit på söndag o klämma på den, jag är för övrigt först i kön i min lokala butik :) nån som vill köpa en D70 kanske ?
 
Det är nog ingen fara. D70 var ju fri från barnsjukdomar som jag minns.

Men det är ändå lugnt. Jag ligger någonstans på plats 500 på Scandinavian Photo så det blir minst 499 som testar den innan. Man hinner avbeställa ;-)

Men YFO hade bara ett tiotal i kö.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.