Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ir-filter igen, butik i london?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rockatroll

Medlem
Tja någon som kan hjälpa mig hitta/vet om en fotoåterförsäljare i London som säljer ir-filter? Det borde ju finnas där tycker man. Min sambo ska åka över snart och det skulle ju vara trevligt om hon kunde komma hem med en present :)

Tack för era svar!

Är det inte hon som skall fråga här i så fall? ;-)

Jessops finns ju överallt och borde vara lätta att hitta för henne när hon är ute och "impulsköper" ;-) presenten. De har säkert IR-filter.

jepp de verkar ha IR-filter. Ska bara leta reda på något i närheten av där hon kommer att vara... du föresten är det några speciella märken man ska kika närmare på?

Försök hitta filter med bra antireflexbehandling. Hoya är ju ett prisvärt alternativ. De har dock flera serier och den dyraste med den bästa ytbehandlingen brukar vara nästan lika dyr som B+W, som är riktigt högklassiga filter med mässingsring som inte nyper fast i aluminium lika lätt som Hoyas aluminiumringar.

Däremot har jag noll koll på de olika filtrens IR-egenskaper, men det finns många diskussioner i forumarkivet om det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar