Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Iphone 4 för surf i Ipad 2 via Wifi??

Produkter
(logga in för att koppla)
Funkar klockrent med internet delning iPhone4 och iPad.. Har kört så sedan i våras utan bekymmer.
 
Testade just SMHI med bara koppling till mitt hemma-WIFI, den satte positionen med 1 km säkerhet.

Det duger ju gott för en väderprognos iaf, kom att tänka på att jag har en Bluetoth GPS liggande som ajg använde till en SE smartphone ihop med Wayfinder navigeringsprogeram, den borde ju kunna kopplas till Ipaden för bättre navigering om jag nu skulle vilja det någon gång eller vad tror NI?

Just navigering är ju det jag gör minst med den men bara för att det är kul att testa tekniska lösningar ;-)

Har ordnat så ja får låna en "Padda" innan jag bestämmer mig för att köpa så kan testa ordentligt innan men vill höra vad Ni tror/vet också.
 
Funkar bra utan 3G versionen

Hej

Har själv iPhone4 och iPad2 16gb wifi.
Jag brukar ta med mig paddan när jag ska till stugan. Nu är det så att 3g mottagningen är kass där stugan ligger. Men jag har hittat ett ställe i en fönsterkarm där 3g fungerar, där jag lägger iPhonen och slår på internetdelning via wifi och sen kan jag surfa hur bra som helst i hela stugan.
 
Hej

Har själv iPhone4 och iPad2 16gb wifi.
Jag brukar ta med mig paddan när jag ska till stugan. Nu är det så att 3g mottagningen är kass där stugan ligger. Men jag har hittat ett ställe i en fönsterkarm där 3g fungerar, där jag lägger iPhonen och slår på internetdelning via wifi och sen kan jag surfa hur bra som helst i hela stugan.

Samma erfarenhet. Vi har två iPad2 med bara WiFi och har inte saknat 3G någonsin. Har haft en iPad 1med 3G också...

Men just det där med att lägga telefonen där mottagningen är bäst är suveränt på landet där det verkligen är känsligt! Det hade ju i o f s gått med en 3G coså, man kan ju koppla på sig i alla fall..
 
Jag använder en HTC HD2 som WiFi-hub tillsammans med iPad 2 och det fungerar fint. Rätt långsamt om det är tunga websidor eller videoklipp förstås. Enda stora nackdelen som jag ser är att WiFi och datatrafik drar ur batteriet snabbare, normalt försöker jag annars stänga av allt oanvänt för att förlänga batteritiden i telefonen. Vet inte hur mycket kapacitet en iPhone har i jämförelse med HTCn men det kan ju vara något att tänka på om man inte har tillgång till ett vägguttag.
 
Jag använder en HTC HD2 som WiFi-hub tillsammans med iPad 2 och det fungerar fint. Rätt långsamt om det är tunga websidor eller videoklipp förstås. Enda stora nackdelen som jag ser är att WiFi och datatrafik drar ur batteriet snabbare, normalt försöker jag annars stänga av allt oanvänt för att förlänga batteritiden i telefonen. Vet inte hur mycket kapacitet en iPhone har i jämförelse med HTCn men det kan ju vara något att tänka på om man inte har tillgång till ett vägguttag.


Your experiences probably has something to do with your phone. Like I wrote earlier, my wife and I were surfing the web, doing our usual things on our Macs simultaneously and it was just as fast as when we were on the 10MB/s TalkTalk connection.

The iPhone 4S is really fast - much faster than the pervious model and that's probably why we were so pleased how it worked.
 
Could be the phone, but maybe it also depends on the data rate you have for your mobile phone. I'm not sure what speed I can expect, the phone service is paid for by my employer and I don't know what it is.
 
Well, actually I probably wasn't totally accurate in my last post.

The speed probably more depends on the data rate the *connection* is giving you at the place you are - a bad connection - or perhaps even a connection that *looks* good on the phone - ie two or several bars - might actually be a bad connection with as you mentioned slow data rate - and that will give you a slow connection on the iPad..=*^)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.