Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inte nöjd leverans från crimson

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok. Jag har pillat lite i mina bilder som du själv uttrycker dig, men jag har ingen aning om hur man "soft-proofar" som några där uppe skrev (och jag orkar inte sätta mig in i det heller).

Så någon beställning av canvastavlor blir det inte för mig just nu i alla fall.

Om det skall bli bra får man nog anstränga sig en smula. Om man har några krav på utskrifter så kommer man inte ifrån icc-profiler och softproofing, och speciellt jobbigt är det inte heller. Jag kan bara bli lite leds på de som klagar över att bilderna inte blir som de vill ha dem, och när någon talar om hur de skall göra tycker de att det är för jobbigt. Nu menar jag inte att du skulle vara sådan, men ganska många är.

Crimson har profiler och information på sin hemsida, så dom kan nog inte göra så mycket mer:

http://www.crimson.se/?q=information/bildhantering/icc-profiler
 
Jag la in mitt labs profil och jag ser iingen skillnad på bildern på skärmen är det normalt?

Jag vet inte om du gjort såhär men om inte så:

Du ska under view-->Proof setup-->Custom välja profilen du vill simulera under "Device to Simulate", ändra sendan övriga alternativ så de stämmer. Om du inte vet vad de gör, lämna dem orörda.

Titta därefter på din bild och tryck Ctrl+Y så kommer den simulerade bilden att visas. Med Shift+Ctrl+Y så kan du även se om några färger i din bild ligger utanför ditt printställes färgomfång.

Nu skrev jag detta från skallen och har inte kollat i PS om jag hänvisat rätt så men jag har för mig att det är precis där man gör dessa saker.

Lycka till.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.