Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installera nytt grafikkort (gamla kortet är inbyggt)

Produkter
(logga in för att koppla)

D Gulliksson

Aktiv medlem
Hej

Idag skall jag hämta ut mitt nya grafikkort på posten och jag tänkte kolla läget hur man skall gå tillväga när man installerar ett nytt grafikkort när man redan har ett inbyggt grafikkort? Misstänkter att detta kan skapa lite konflikter.

Skall man avinstallera det gamla kortet först innan man pluggar in det nya? eller skall man bara plugga in det nya och installera det för att sedan avinstallera det gamla?
 
D Nilsson skrev:
Hej

Idag skall jag hämta ut mitt nya grafikkort på posten och jag tänkte kolla läget hur man skall gå tillväga när man installerar ett nytt grafikkort när man redan har ett inbyggt grafikkort? Misstänkter att detta kan skapa lite konflikter.

Skall man avinstallera det gamla kortet först innan man pluggar in det nya? eller skall man bara plugga in det nya och installera det för att sedan avinstallera det gamla?

Jag har precis installerat ett nytt grafikkort på min dator, då mitt inbyggda saknade DVI-utgång. På min HP-dator så verkade det allt sköta sig själv, jag monterade kortet och installerade mjukvaran, datorn verkade ersätta det gamla kortet av sig självt. Inga konflikter, allt fungerar utmärkt. Det tog ca 15 min.

Lycka till!

/Daniel
 
Det löste sig fint. Dock var drivisarna till nya kortet i det äldsta laget så skärmen flimrade lite, men med nya drivisar blev det kanon :)
 
Härligt att höra, man blir alltid lika glad när man lyckas uppgradera saker på sin dator utan att allt hakar upp sig!

/Daniel
 
D Nilsson skrev:
Det löste sig fint. Dock var drivisarna till nya kortet i det äldsta laget så skärmen flimrade lite, men med nya drivisar blev det kanon :)

Har varit med om att på vissa datorer med inbyggda grafikort att när man installerar ett nytt grafikkort så körs korten parallelt med varandra.
Är iofs inget fel med det. Enklast är ju att kolla i windows om du har 2 grafikkort installerade bara.

Tänkte bara upplysa om det. ;)
 
Zerax skrev:
Har varit med om att på vissa datorer med inbyggda grafikort att när man installerar ett nytt grafikkort så körs korten parallelt med varandra.
Är iofs inget fel med det. Enklast är ju att kolla i windows om du har 2 grafikkort installerade bara.

Tänkte bara upplysa om det. ;)

Det finns bara ett installerat och det är det nya ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.