Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

innovatronix

Produkter
(logga in för att koppla)

filmmaster

Medlem
Beställde nya Explorer XT från Innovatronix. Glad och nöjd pluggade jag in den och sköt en blixt, två blixtar sedan sköt den sig själv i sank. Totaldöd.
Att tänka på innan någon beställer denna produkt.

Det låter ju inget vidare, har själv funderingar på att köpa en sådan. Annars har man ju inte hört så mycket negativt om dom upplever jag. Kanske ett måndagsexemplar? Går väl kanske på garantin men du lär väl dessvärre inte få blixterna ersatta!

hmmm...sänk nu inte hela produkten för att du har fått ett exemplar som du inte får att samarbeta. Jag har själv en Innovatronix och jag har då aldrig blivit besviken på den. Jag har många vänner som också har en tronix, ej heller av dem har jag hört om ngt krångel.

Men jag säger som Max; Laddade inte du den först?

Den var fulladdad och självklart så ska inte detta dra någon skugga över alla exemplar som tillverkats men i min besvikelse så blir man skeptisk.

Totaldöd borde tyda på en säkring som gått sönder. Kontrollera säkringen först. Har du kollat så att dina blixtar är kompatibla med Innovatronix specifikationer. Det kan bli stora strömrusningar om man har full styrka på blixtarna. Jag använder själv en UPS, men det är samma sak fast dyrare! Rapportera gärna här i forumet hur det går för dig.

Kikade lite på deras kompabilitetslista men tyvärr verkar ju inte elincromes d-light finnas med, verken 2 eller 4 serien. Nån som vet om dom funkar ändå?

Jag är på G att beställa en till mina D-Lite2.
Å visst skall det fungera med d-lite: http://www.innovatronix.com/compatib.asp

Style 300RX / d-lites
Exp1200-Yes, Exp XT-Yes

Tråkigt om man fått ett måndagsex.
Vad slutar summan på när paketet är hemma i Sverige?

Hur många dagar tog leveransen?

Mvh // Martin

Priset för Explorer xt med väska, tull och moms landade på 3100 SEK. Det tog tre dagar att få hem den.
Som en fortsättning på historien om den krånglande XT:n. Jag skruvade upp skyddsplåten och mycket riktigt hittade jag en säkring som var trasig. En 30 amp bilsäkring. Nu vet jag inte hur andra gör men jag är van vid att bara trycka dit en ny säkring utan problem, men...när jag skall sätta dit den, XT:n avstängd, ingen strömsladd i och det blir en extremt otrevlig elektrisk reaktion nästan explotionsliknande. OK, jag lyfter bort kablarna från batteriet och kan sätta dit säkringen. Men när jag skall sätta tillbaks batterikablarna uppstår samma sak som med säkringen, alltså moment 22. Jag tömmer då batterierna på kraft genom att koppla in en lampa direkt på batterierna. Kopplar tillbaks allt och upptäcker att den inte laddar längre hmmm..rycker bort säkringen och vips laddar den. Men om jag laddar upp batterierna utan säkring är jag tillbaks på ruta ett.

Ett långt utlägg, är jag klantig, ja troligtvis men det är där jag står idag.

Eder
Per

Det verkar skumt med din lådda...
Men du fick ju hem den snabbt :)

Har du varit i kontakt med dem nere i asien?

Mvh // Martin

Hmm, inte så lätt att felsöka på distans! Verkar vara någon kortslutning i AD/DA omvandlaren, som gör likström till växelström. Skicka tillbaka aggregatet efter överenskommelse med leverantören.

För den som är intresserad.
Fick svar från Innovatronix, de skickade fraktsedlar för frakt med UPS tillbaka till Singapor. De lovade att skicka en ny XT som ersättare. Så långt har de mycket hög servicenivå, hoppas att allt fungerar.

filmmaster skrev:
För den som är intresserad.
Fick svar från Innovatronix, de skickade fraktsedlar för frakt med UPS tillbaka till Singapor. De lovade att skicka en ny XT som ersättare. Så långt har de mycket hög servicenivå, hoppas att allt fungerar.

Har du fått din nya svarta låda? Funkar allt som det skall?

Är på G att beställa nu =)

Mvh // Martin

Fick min XT i torsdags och laddning skedde under natten. Skall ut under fredagskvällen och testa "the magic box", hoppas att allt fungerar.

Maxieboy skrev:
Hmm, inte så lätt att felsöka på distans! Verkar vara någon kortslutning i AD/DA omvandlaren, som gör likström till växelström. Skicka tillbaka aggregatet efter överenskommelse med leverantören.

Jag betvivlar att det sitter en Analog-Digital/Digital-Analog omvandlare i den.

Tror du tänker på DC/AC.

filmmaster skrev:
Priset för Explorer xt med väska, tull och moms landade på 3100 SEK. Det tog tre dagar att få hem den.
Som en fortsättning på historien om den krånglande XT:n. Jag skruvade upp skyddsplåten och mycket riktigt hittade jag en säkring som var trasig. En 30 amp bilsäkring. Nu vet jag inte hur andra gör men jag är van vid att bara trycka dit en ny säkring utan problem, men...när jag skall sätta dit den, XT:n avstängd, ingen strömsladd i och det blir en extremt otrevlig elektrisk reaktion nästan explotionsliknande. OK, jag lyfter bort kablarna från batteriet och kan sätta dit säkringen. Men när jag skall sätta tillbaks batterikablarna uppstår samma sak som med säkringen, alltså moment 22. Jag tömmer då batterierna på kraft genom att koppla in en lampa direkt på batterierna. Kopplar tillbaks allt och upptäcker att den inte laddar längre hmmm..rycker bort säkringen och vips laddar den. Men om jag laddar upp batterierna utan säkring är jag tillbaks på ruta ett.

Ett långt utlägg, är jag klantig, ja troligtvis men det är där jag står idag.

Eder
Per

En liten sidenote bara: Man ska aldrig djupurladda batterier. Antar att det sitter gel- eller bly-batterier i den, och ingadera mår bra av djupurladdning. Lithium-Jon och Lithium-Poylmer tvärdör om man djupurladdar dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar