Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ingen originalkartong vid köp från Rajala?? (5D MkII)
- Trådstartare Martin F
- Start datum
Niclas_Lindblom
Aktiv medlem
Kolla hur många bilder som är tagna, det avslöjar en demokamera rätt fort.
Martin F
Aktiv medlem
Själva kameran ser helt orörd ut, inte ett dammkorn på och batteriet verkar inte ha varit uppackat. Känns dock ändå lite surt att inte få originalkartongen när man köper nytt. Visst, priset var billigt och det var "Manic Monday" men det fanns ingen info om att det var nån slags Bulk-variant.
matlep
Aktiv medlem
Själva kameran ser helt orörd ut, inte ett dammkorn på och batteriet verkar inte ha varit uppackat. Känns dock ändå lite surt att inte få originalkartongen när man köper nytt. Visst, priset var billigt och det var "Manic Monday" men det fanns ingen info om att det var nån slags Bulk-variant.
Om du mailar dom så kan dom säkert skicka dig en originalkartong från kittet. Den kartongen är ju mycket större så jag tror att dom tar bort den för att paketet dom skickar skall ta mindre plats.
Jag har också en vit kartong, men eftersom jag fick se det redan i butiken så var det inga problem.
Dom borde ju ha informerat dig om det, men dom kan säkert vika ihop och skicka dig en kartong med posten.
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Om kartongen är så viktig för dig att du skriver ett inlägg i ett internetforum så kanske du ska nyttja ångerrätten och skicka tillbaka det du köpt. Själv slänger jag förpackningsmaterialet när jag kommer hem med saker jag köpt.
Du behöver inte bekymra dig för själva kamerahuset. Det är fullt normalt i branschen med "delade kit" Ibland enda sättet för butiken att sälja det som kunderna faktiskt efterfrågar.
Petter ...
Du behöver inte bekymra dig för själva kamerahuset. Det är fullt normalt i branschen med "delade kit" Ibland enda sättet för butiken att sälja det som kunderna faktiskt efterfrågar.
Petter ...
Martin F
Aktiv medlem
Om kartongen är så viktig för dig att du skriver ett inlägg i ett internetforum så kanske du ska nyttja ångerrätten och skicka tillbaka det du köpt. Själv slänger jag förpackningsmaterialet när jag kommer hem med saker jag köpt.
Petter ...
Nej, egentligen är det väl skit samma men jag hade aldrig stött på det tidogare och det förtar ju lite känslan av julafton när man köpt en ny pryl Vet inte om det påverkar säljbarheten i andra hand senare.
Anders Östberg
Guest
Fast det brukar väl inte vara kamerahuset som kommer i en vit kartong om man delar ett kit, utan objektivet.
Vita kartonger är det dock på "factory refurbs", dvs när Canon fräschat upp en begagnad produkt och säljer den som ny till ett lägre pris. Så det är kanske det man kunde misstänka, men det finns kanske någon annan förklaring.
Vita kartonger är det dock på "factory refurbs", dvs när Canon fräschat upp en begagnad produkt och säljer den som ny till ett lägre pris. Så det är kanske det man kunde misstänka, men det finns kanske någon annan förklaring.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Helt normalt med vit kartong, inget att oroa sig över, kommer i den vita i en stor kitkartong som beskrivits ovan
Krisiun
Aktiv medlem
Kolla t ex på Fotokungen. Säljer de saker i vit kartong är det alltid till ett reducerat pris. Har både köpt objektiv och en Canon 50D i vit kartong. Även om Rajala inte är lika bussiga så borde de ha informerat om att det var en vit kartong det rörde sig om vid köptillfället.
Martin F
Aktiv medlem
Man kanske får se 13999 kr som ett reducerat pris men som sagt, lite info hade inte skadat. Hade den funnits till samma pris någon annan stans hade jag kanske övervägt att returnera den. Nu skiter jag i det. Kommer dock att kontakta dem och påtala att jag inte tycker det är OK.
Flug-E
Aktiv medlem
Third eye
Aktiv medlem
Bruksanvisningarna är på svenska men får de ens sälja kameror utan originalkartong? Ska man misstänka demoex? Import?
Men hur låg grejjerna packade då? Inplastat i originalemballage eller var det nedstoppat i icas fryspåsar?
Jag skulle ju såklart själv ha önskat orginalkartong med logga och allt men kan det inte vara så att Canon har viss bulkhantering? Jag har väll köpt och byggt ett 20-tal datorer i lösdelar och säkert hälften av prylarna är bulk. Oftast för att jag medvetet sökt bulkprodukter.
Hur det än är så är jag avundsjuk
angelcom
Aktiv medlem
Lite OT, men viktigt
Det är lite utanför tråden, men jag har stor nytta av microjusteringen i kameran. Gör det gärna från början så blir det av. Det finns olika sätt, här nedan ser du en sida som tar upp det.
http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/cameras/1ds3_af_micoadjustment.html
Lycka till med din nya kamera.
Det är lite utanför tråden, men jag har stor nytta av microjusteringen i kameran. Gör det gärna från början så blir det av. Det finns olika sätt, här nedan ser du en sida som tar upp det.
http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/cameras/1ds3_af_micoadjustment.html
Lycka till med din nya kamera.