Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

I'm Back. 3000v då?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, för guds skull. Du kan dessutom få en F90x eller Eos 30 för ett par tusen. Eller varför inte en F801s för max en tusing. Det är otroligt mycket mer kamera än de tre.
 
det är ju en himla tur att ni hjälper mig!
det var ju för *** inte beg jag ville höra om, utan vilken av de tre jag nämnde som är bäst. Men det är klart, ni har ju förmodligen aldrig använt nån av dem, så då måste ni ju rek. nåt annat ist.

så jag frågar en gång till.
Vilken av dem är bäst? för guds skull, sätt er in lite i kamerorna och ge mig ett bra svar för en gångs skull..
 
ksvensson skrev:
det är ju en himla tur att ni hjälper mig!
det var ju för *** inte beg jag ville höra om, utan vilken av de tre jag nämnde som är bäst. Men det är klart, ni har ju förmodligen aldrig använt nån av dem, så då måste ni ju rek. nåt annat ist.

så jag frågar en gång till.
Vilken av dem är bäst? för guds skull, sätt er in lite i kamerorna och ge mig ett bra svar för en gångs skull..

Jag tar mig friheten att citera mig själv.

"Hugget som stucket."

Välj du valfri kamera av dessa, ingen är bättre än den andra. Sitter du på en hög objektiv, blixtar eller andra tillbehör som passar det ena märket, eller kommer att skaffa dig en digital systemkamera av ett av dessa märken, så köper du detta märke, men annars är de likvärdiga. Dock kvarstår rådet om begagnatmarknaden att för samma peng få mer kamera. Marknaden översvämmas av nyttjade prylar när marknaden svänger över till den elektroniska bildfångstvärlden.


Du får naturligtvis välja att köpa en ny kamera, jag ska inte hindra dig, men skäll inte ut mig för att jag vill hjälpa dig.
 
ksvensson skrev:
det är ju en himla tur att ni hjälper mig!
det var ju för *** inte beg jag ville höra om, utan vilken av de tre jag nämnde som är bäst. Men det är klart, ni har ju förmodligen aldrig använt nån av dem, så då måste ni ju rek. nåt annat ist.

så jag frågar en gång till.
Vilken av dem är bäst? för guds skull, sätt er in lite i kamerorna och ge mig ett bra svar för en gångs skull..

Du har rätt, ingen köper dessa idag & kan ge dig råd. Nu är det din tredje tråd i ämnet & i varje så får du rådet att köpa beg. Att bara titta på data kan vi göra men det är inget bra sätt för att råda dig & ofta så är det så att ingen är bäst utan att dom har olika för & nackdelar.

Jag skriver som tidigare. Gå på Nikonen eftersom din tjej kör Nikon, då kan ni låna utrustning av varandra. Vet inte om detta är ett bra svar som du vill ha, jag skrev det i din förra tråd också så det var kanske inte så bra:)

Det bästa vore att gå ut i butiker & jämföra dem. Tyvärr så blir det nog svårt att hitta alla tre i samma butik, ja om du överhuvudtaget hittar nån av dem. Inga storsäljare idag som sagt...

//Larsa
 
jag beställer en, och blundar samtidigt, det blir nog bäst så. ;) för det finns tydligen inte mycket information att hämta om dessa kameror här. tyvärr.

Jo, det vore klart bäst att känna lite på dom, men det är inte direkt en uppsjö av fotoaffärer här. Jag förstår om ni rek. begagnat, men jag har inte lust alls att gå och köpa begagnat faktiskt. Dessutom så verkar ju de digitala systemkamerorna ta över mer och mer, så i framtiden om intresset håller i sig kanske man får satsa på en sådan.

Mvh
 
ksvensson skrev:
jag beställer en, och blundar samtidigt, det blir nog bäst så. ;) för det finns tydligen inte mycket information att hämta om dessa kameror här. tyvärr.

Jo, det vore klart bäst att känna lite på dom, men det är inte direkt en uppsjö av fotoaffärer här. Jag förstår om ni rek. begagnat, men jag har inte lust alls att gå och köpa begagnat faktiskt. Dessutom så verkar ju de digitala systemkamerorna ta över mer och mer, så i framtiden om intresset håller i sig kanske man får satsa på en sådan.

Mvh

Maken till oförskämdhet har jag sällan skådat. Du får rådet att alla de tre kamerorna är likvärdiga och du vill att jag ska bestämma vilken kamera du ska köpa och tycker att det är fel svar att tre kameror kan vara likvärdiga, d v s kan göra jobbet lika mediokert, bra eller dåligt inte är ett råd. Jag kommer aldrig ta ett beslut åt dig, det ska du vid nitton års ålder själv ha förmågan att göra och du gör det med hjälp av den information du har tillgänglig. Du får rådet att köpa en kamera i samma system som din flickvän har, men ändå tycks du inte lyssna till det rådet heller, utan startar ytterligare en tråd i ämnet.
 
Va fan... låt lillgrabben bränna sina pengar som han fått i julklapp antagligen... Han inser väl själv efter ett tag att han borde läst ordentligt igenom alla svar här och funderat lite bättre...

Gör som du sa Kristian... blunda och köp... det blir nog bra det... Gott nytt år...
 
Att köpa "billigt" kan i längden bli dyrt. Marknaden är full av bra begagnade kvallitets kameror.
Även affärerna har dem till litet högre pris än privat och med garanti.
 
Om du nu måste köpa nytt i stället för en bättre och billigare beg kamera, så finns det bara ett sätt att välja mellan dessa kameror. Det är att känna på dem och hur väl du trivs med kontroller och funktioner och svaret kan bara du själv ge. Vilket fungerar bäst för dej, knappar eller rattar eller menyer. Jag själv har valt EOS 30 för att man där väljer olika funktioner med rattar och spakar i stället för knappar som har olika funktioner vid olika tillfällen. EOS 30 kan du hitta beg mycket billigt och är betydligt bättre än de kameror du listar.

Eftersom du inte vill lyssna på de råd du får här kan man ju undra varför du frågar överhuvud taget??
 
ksvensson skrev:
det är ju en himla tur att ni hjälper mig!
det var ju för *** inte beg jag ville höra om, utan vilken av de tre jag nämnde som är bäst. Men det är klart, ni har ju förmodligen aldrig använt nån av dem, så då måste ni ju rek. nåt annat ist.

så jag frågar en gång till.
Vilken av dem är bäst? för guds skull, sätt er in lite i kamerorna och ge mig ett bra svar för en gångs skull..

Vilken jävla attityd!
Vill du ha hjälp kan du ju prova att vara lite trevlig.

Men som sagt, kamerorna är helt likvärdiga, samma sak med objektiven som inte är särskilt kul.. Det handlar bara om tycke, smak och vana. Köp det märke du kan låna prylar till.
 
Ursäkta folket. Var inte meningen att ni skulle bli så arg/sur.
Jag blir bara lite less, men det spelar som sagt ingen roll.

jag förstår att dessa tre är "likvärdiga" men det måste ju finnas någon som är bättre än de övriga?
Får ju mycket lovord om både Dynax 40 och F55, men har inte hört något om Canon 3000v.
Men det får nog bli Nikon, det känns mer som en kvalitéts kamera?

Går det att använda objektiven till f55 till flera andra kameror?

förresten, ang det där med julklappspengar. Nja!
inte direkt.

mvh

ps.
Ledsen att ni tog illa upp.
ds
 
Jag har inget som helst inflytande på vad du skall köpa , och vill inte ha det heller ,,
Men varför är det så viktigt att det är dessa tre modeller ?
Mvh Ale
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.