Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Undrar hur han tänker ..
(EF200 1,8L USM för 24000:)
Det där objektivet betingar ett mycket högre pris på den internationella marknaden.
Sälj på Ebay och tjäna uppemot dubbelt.
(OM det är i BRA skick alltså..)
/Niclas,
http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EF_200mm_1_8_36653151.htm?ca=4&w=3

Ja, så är det nog. I sverige är der nog ett rimligt pris.
En snorskarp glugg redan på 1.8. Däremot tycker jag han har fel med extenders.
Min 200/1.8 är alergisk mot extenders. Jämför jag med tex 70-200/4L IS med extender så ger den kombon klart skarpare bilder (märkligt nog).

Om jag inte hade ett själv skulle jag ta SMS-lån på 24" och köpa det direkt. Jag äääälskar mitt och i Sverige kan det gå år mellan gångerna jag ser ett till salu.
 
Ja, det faller en tår djupt förträngt där inne i mig..


OT:
Jag skall säga JA framför prästen idag så från och med idag så får man väl fråga om lov innan man spontanhandlar objektiv :)
Hehehe
(Vågar väl inte riktigt ta ut svängarna så här timmarna innan altargången..)

/Niclas,
 
Ja, det faller en tår djupt förträngt där inne i mig..


OT:
Jag skall säga JA framför prästen idag så från och med idag så får man väl fråga om lov innan man spontanhandlar objektiv :)
Hehehe
(Vågar väl inte riktigt ta ut svängarna så här timmarna innan altargången..)

/Niclas,

Men STORT GRATTIS!

Attt ta ut svängarna när man är gift ÄR svårare, men det kommer inte över natten från Bröllopsdagen utan lite smygande, så slå till imorgon, det är du värd!!
 
Tack snälla ni :)
Jo jag sitter på ett par nålar nu,, inväntar fotografen som bäst. Puhh!

Gick det bra? Är en gratulation på sin plats?

Ibland tvekar jag mellan att säga "gratulerar" och "beklagar" när jag träffar den nygifte mannen efter vigseln. :)

Nä, "gratulerar" är det korrekta. Det är inte alla som har sån tur att de hittar någon som de verkligen vill gifta sig med. Vi som har gjort det är ena "lucky bastards"!

Du ska se att du kommer att kunna köpa objektiv i fortsättningen också. :)
 
Optimist, ja! Men idiot? Jag skulle i alla fall inte inte klassa någon som idiot utan erforderligt faktaunderlag. Men jag är väl för gammal för att begripa att tiderna har förändrats och att man idag kan idiotförklara vem som helst utan att ha något på fötterna.
Tycker inte om människor som vill blåsa andra på pengar, så jag vidhåller vid att det inte är en optimist, utan en idiot, tänk om nån godtrogen farbror köper det där till sitt barnbarn i god tro att allt på blocket eller begagnat är mycket billigare. Man kan vara optimist på andra sätt än att försöka lura av folk orimliga summor för sina prylar. Men det är bara mina tankar.
 
Personligen tycker jag att ALLA är idioter som säljer DSLR kameror på blocket. Finns i princip inte en enda annons som är nåt att ha.
Som den här: http://www.blocket.se/ostergotland/Bra_systemkamera_Nikon_D5000_37216073.htm?ca=7&w=3
En del borde gå en kurs i verklighetsförankring.

Men gud haha! Vad är det för annons? Han har inte ens skrivit vad det är som ingår, och introduktionen om vad d5000 är och att Nikon har varit modiga bla bla, 8000:- huset och skriver att den kostade 10 000 vid nyinköp. Tack för ett gott skratt =)
 
Men gud haha! Vad är det för annons? Han har inte ens skrivit vad det är som ingår, och introduktionen om vad d5000 är och att Nikon har varit modiga bla bla, 8000:- huset och skriver att den kostade 10 000 vid nyinköp. Tack för ett gott skratt =)

En snabb titt på pricerunner ger ett ca pris på 6000 med ett 18-55vr objektiv och grabben vill ha 8000?
 
Jag har sett att stjärnorna från blocket och har börjat hittat hit och erbjuder oss fantastiska affärer, VARNING för dessa skojare! Ta alltid reda på vad saker kostar nytt innan ni köper begagnat. Alla har som sagt inte koll och kan råka ut för sånt här. http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=162378

Inte så smart dock av annonsören att länka till kamerans recensions-sida här på fotosidan där man snabbt ser vad kameran egentligen kostar.....
 
Jag tycker inte det är något konstigt. Det är så marknaden fungerar, tillgång och efterfrågan bestämmer priset. Som säljare vill sälja så dyrt som möjligt och som köpare vill man köpa så billigt som möjligt. Ofta möts säljare och köpare någon stans på vägen, men det finns tillfällen då man man som säljare eller köpare gör en extra bra affär. Ofta kan det bero på att säljare eller köpare inte har orkat ägna några minuter att söka på nätet var begagnadepriserna ligger.

Själv brukar jag bli lite förvånad hur lite min gamla bil är värd varje gång jag ska byta till en lite nyare bil :)

/Gunnar
 
Canon 500D

Faktum är att om man letar på pricerunner.se får man upp ett spann på priset upp till 11.199:- (PC-punkten) så påståendet stämmer
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.