Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur lång tid?

Produkter
(logga in för att koppla)

thefinger

Aktiv medlem
Jag har ett jobb nu som innefattar att plåta golfartiklar. (studio)
Det är klubbor, baggar och kläder.
Hur lång tid skulle ni räkna med att ett jobb av denna storlek skulle ta?

Det tar nog minst 250 timmar för plåtningen samt ca 700 timmar för efterarbetet.
Seriöst, underlättar ju om du berättar hur mycket grejjer det rör sig om. 5, 50, 500 prylar?

Känns ju litet grand som att du kanske inte är rätt man att göra arbetet om du måste fråga oss andra hur lång tid det tar.

Det är väl bara du som kan svara på hur lång tid du behöver lägga på fotografering samt efterarbete i PS när du utgår från din tidigare erfarenhet av denna sorts arbetsuppgifter.

Det är enligt min mening helt omöjligt att säga hur lång tid det tar för dig eftersom jag inte vet hur duktig du är i studion, hur mycket du justerar vid fototillfället alt. i efterhand samt hur pass omfattande friläggningsarbete mm som skall utföras.

Detta är mitt första studio jobb. (därför jag frågar).

Ett sett klubbor putter, järn, wedge, hybrid, trä och driver.
16 baggar.
3 västar, 3 jackor samt 6 huvudbonader. (på modell)

Jobbet är för ett märke inte för en butik eller liknande.

Några timmar kanske. Det är ju inte fine-art direkt så det lär inte krävas några större justeringar efteråt så man lär kunna köra alla bilder i en batch med ett macro.

Modellbilderna skulle jag sätta upp 2 timmar för bara för fotograferingen.

Det är den bit jag har erfarenhet av

Modellbilderna klara!
Tog ca 2 tim exklusive all tid för uppriggning. Ganska enkel ljussättning om man jämför med klubborna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar