dsandlund
Aktiv medlem
sagan skrev:
Vad har testet av Nikon D1H vs småfilm med det jag skrev att göra?
Jag ser ju att du inte läst artikeln, så jag har inte mer att säga i frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Vad har testet av Nikon D1H vs småfilm med det jag skrev att göra?
dsandlund skrev:
Jag ser ju att du inte läst artikeln, så jag har inte mer att säga i frågan.
sagan skrev:
Jag har läst artikeln, men hans erfarenhet rörde sig om Nikon D1H, därför ger jag inget för hans åsikter i övrigt.
FOTO har jämfört med 1Ds på riktigt..vilken ger en helt annan trovärdighet.
dsandlund skrev:
Gud finns också, för det står i bibeln.
=)
sagan skrev:
Ser att argumenten tryter.
KanonCanon skrev:
Michael Reichmann:
No one will be more amazed at the conclusion than I was. The D30's digital image actually was better in almost every respect.
http://www.luminous-landscape.com/
Exakt! men bilderna behöver behandlas korrekt annars kommer man inte långt.sagan skrev:
Och då är det frågan om så pass låg upplösning som 3mp..det säger rätt mycket om vad man kan få ut med 6mp..för att inte tala om 11 eller 14mp..o.s.v
KanonCanon skrev:
Exakt! men bilderna behöver behandlas korrekt annars kommer man inte långt.
...och jag ser att er deldiskussion har runnit ut i sanden. Ärligt talat. För hur många är kvalitén ett huvudargument vid kameraköpet? Kameraköp förresten. Många sitter nog i samma sits som jag gör. De har ett traditionellt system som fyller deras behov. Varför byta? Speciellt när man ser att den digitala utvecklingen fortfarande inte har stabiliserat sig. Om jag nu skulle köpa en nytt system så hade jag funderat på diafrågan och på mörkrummet. Där är digitalt ännu inget alternativ för mig. Jag tror nog att den traditionella fotografin kommer att finnas kvar inom en överskådlig framtid även om digitalt i praktiken kommer att ta över marknaden. Liknelsen med CD-/LP-skivor är inte helt dum.sagan skrev:
Ser att argumenten tryter.
...och jag hör de som motiverar den digitala tekniken med samma argument. Diskussionen blir än mer absurd när man tänker på att användaren ofta är ett större kvalitétsproblem än tekniken.sagan skrev:
Poängen är att det finns många som ger motiverar vinyl (och film) för det totalt tekniska överlägenheten som inte existerar i verkligheten..tycker det är motiverat att tala om det.
dsandlund skrev:
Likaså fanns det inget labb i hela Sverige som gjorde vanliga papperskopior av mellanformat till rimligt pris i början av 90-talet, när digitalkamerorna var nya och hippa.
[/url]
De vanligaste motiveringen angående digitalt är väl normalt sätt andra dock (bekvämligheten/filmkostnaden/den omedelbara responsen/slippa skanna o.s.v).jpersson skrev:
...och jag hör de som motiverar den digitala tekniken med samma argument.
jpersson skrev:
Diskussionen blir än mer absurd när man tänker på att användaren ofta är ett större kvalitétsproblem än tekniken.
Sant; och de argumenten är inte lika patetiska som de om kvalitén.sagan skrev:
De vanligaste motiveringen angående digitalt är väl normalt sätt andra dock (bekvämligheten/filmkostnaden/den omedelbara responsen o.s.v).
forry4U skrev:
Wolfgang skrev:
Personligen ångrar jag mig att jag filmade så pass mycket 8mm-smalfilm på 60-talet
Jaa..Du skulle nog ha låtit bli och inväntat den moderna tekniken
/Göran
Wolfgang skrev:
Det är märkligt att saker och ting upprepas.