Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur länge kan man filma i Full HD med 5D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

alanwatts

Medlem
Är det någon som äger en 5D Mark II och kan svara på om kameran bara kan filma i full HD under begränsad tid och hur länge?

Kan man filma i full HD kontinuerligt men att den då skapar nya filer varje gång den går över 12 min, eller hur funkar det eg?

Stort tack för alla svar och hjälp med detta!

Är det någon som äger en 5D Mark II och kan svara på om kameran bara kan filma i full HD under begränsad tid och hur länge?

Kan man filma i full HD kontinuerligt men att den då skapar nya filer varje gång den går över 12 min, eller hur funkar det eg?

Stort tack för alla svar och hjälp med detta!

EU har bestämt att max scenlängd med digitalkamera får vara max 29 min och 59 sek. Men du kan filma hur många så långa scener som helst om du har minneskort så det räcker.

PÅ de senaste kamerorna har Canon löst det så att den börjar automatiskt på en ny fil när den nått 4GB.
Så först efter 30 minuter blir det stopp och man får börja om att filma.
Vilken idiotisk regel förresten?
Det är väl bara semestersabotören som skall tråka ihjäl släkten som har så långa scener?

PÅ de senaste kamerorna har Canon löst det så att den börjar automatiskt på en ny fil när den nått 4GB.
Så först efter 30 minuter blir det stopp och man får börja om att filma.
Vilken idiotisk regel förresten?
Det är väl bara semestersabotören som skall tråka ihjäl släkten som har så långa scener?

Min MarkII lägger av vid cirka 12 minuter, så det blir att hålla ögonen på den och starta upp den igen för att få nya 12 minuter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar