Annons

Hotellfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Hej!

Skall göra en fotografering på vårat lokala hotell, deras lokaler, rum osv som skall vara med på deras hemsida, har aldrig fotat detta förrut, och skulle verkligen behöva lite tips hur jag skall få bra bilder, komposition och liknande, dom prylarna jag har att tillgodo är min kamera Canon 550d, elinchrom Dlite 2 studioblixtar och mitt kitobjektiv 18-55, skulle behöva ett vidvinkelobjektiv antar jag, men vill mest ha kompositionstips nu, vore jättetacksamt med snabbt svar

Mvh Tony

Hej!

Skall göra en fotografering på vårat lokala hotell, deras lokaler, rum osv som skall vara med på deras hemsida, har aldrig fotat detta förrut, och skulle verkligen behöva lite tips hur jag skall få bra bilder, komposition och liknande, dom prylarna jag har att tillgodo är min kamera Canon 550d, elinchrom Dlite 2 studioblixtar och mitt kitobjektiv 18-55, skulle behöva ett vidvinkelobjektiv antar jag, men vill mest ha kompositionstips nu, vore jättetacksamt med snabbt svar

Mvh Tony

Hej, jag skulle rekommendera att köra så enkelt som möjligt, dvs lång slutartid, liten bländare, typ F8 eller något, och t ex ISO 200. Blixten kan du slå i taket så den sprids över rummet som upplättning.
När det gäller komposition så placera kameran på ett stativ i midjehöjd ungefär, se till att det t ex inte står några stolar med ryggen mot kameran, det ser tråkigt ut tycker jag iaf.
Se till att få raka linjer, ta hjälp av sådant som du vet är rakt, typ dörrkarmar och sånt. Ta ev en exponering för fönstren, om det behövs.

Hoppas du har fått några svar! Berätta gärna hur det gick!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar