Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Holga CFN och GCFN
- Trådstartare dettmar
- Start datum
missfiction
Ny medlem
CFN - plast lins
GCFN - glas lins
GCFN - glas lins
Carl Hellman
Aktiv medlem
holga med glaslins? blir inte det som cykel med jetmotor?
Emil-G
Aktiv medlem
Jag har visserligen inte nån Holga GCFN utan bara GN (såg inte poängen med blixt...) och jag får betydligt "bättre" bilder, dvs inte alls så mycket vignettering och oskärpa som jag väntat mig. Den vignetterar lite lätt och är oskarp längst ut i hörnen, men inte alls så mycket och på det sätt man har sett på de gamla kamerorna...
Graal
Avslutat medlemskap
Har man börjat med glaslinser så dröjer det väl inte länge förrän vi får se modeller med antireflexbehandling också? Eller varför inte anastigmater eller andra tripletter? Ungefär som att uppfinna den perfekta optiken än en gång? Inte direkt vad man förväntar sig av Holga.......men den största marknaden för kameran kanske inte är vi plastkamerafantaster i väst utan kinesiska vanligt fotograferande människor som vill ha en billig kamera men med så tekniskt bra bilder som möjligt? Är detta slutet för Holga som Toycamera?
ulli
Aktiv medlem
Ja man blir ju lite orolig..Köpte nyss en till holga utan att tänka på att den hade glaslins. (Holga 120GN hette den om jag inte minns fel) Blev lite besviken då bilderna blev lite för "bra". Är det någon som har något tips på hur man kan crappa till en holga med glaslins? Räcker det med att tappa den i asfalten några gånger eller vad ska man göra?