Annons

Hjälp mig att välja glugg

Produkter
(logga in för att koppla)

Örnfjäder

Medlem
Det är så här att jag försöker bestämma vilket objektiv jag ska köpa. Jag har en Nikon D90 med 18-105 gluggen(kit gluggen). Och nu har jag tänkt att köpa ett objektiv till, men jag har svårt att bestämma mig. Jag har två stycken olika alternativ:

Nikkor: 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR

Tamron: AF Di 70-200/ 2,8

Är det någon som har några erfarenheter utav något av dessa objektiv eller några andra åsikter som kan hjälpa mig att bestämma mig.

Jag sysslar mest med natur- och arkitektfotografering så det lutar väll åt Tamrongluggen men som sagt, jag är tveksam så kom gärna med eran åsikt.
 
Nikkor-alternativet är mindre och smidigare, men Tamron-ditot lär vara roligare att fota med. Möjlighet till kortare skärpedjup är något jag uppskattar iaf. :)
 
Tamrons 70-200 har jag hört är skarpare än Nikons 70-200 (som ska vara en av nikons skarpaste zoomar). Så om du kan undvara de 100 sista millimetrarna så tycker jag att du ska köpa 70-200, ett mycket roligare och gedignare objektiv. Det är högst upp på min lista om jag skulle ha pengar över till ett tele.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.