Annons

Hjälp med köp av första kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Zeedex

Ny medlem
Hejsan !

Är sugen på att köpa en Systemkamera och har tittat mycket på Canon eos 7D. Men nu när Nikon D7000 snart släpps börjar jag bli osäker på vad jag skall köpa, vilken är mest prisvärd, vilken är bäst?För och nackdelar med dem båda? och finns det några alternativ i samma prisklass som ni kan rekommendera?

Ja, dessa och nya Pentax K-5 är det väl du ska kolla på. Som Erland säger så beror det mest på vad du ska ha den till... vad som är viktiga faktorer för dig samt din budget. Vilka brännvidder är du intresserad av då det gäller objektiv, är vädertätning viktigt, är format och vikt något att ta hänsyn till osv.

Är sugen på att köpa en Systemkamera och har tittat mycket på Canon eos 7D. Men nu när Nikon D7000 snart släpps börjar jag bli osäker på vad jag skall köpa, vilken är mest prisvärd, vilken är bäst?

Båda är kanon och rätt prissatta. Den ena är lite större och snabbare. Fundera på vilka objektiv du vill ha. Canon och Nikon har många objektiv som är lika varandra till liknande pris, men ibland är Canons objektiv vassare eller billigare, och ibland är det tvärt om. Ibland saknas det helt i den enas sortiment. Objektiven brukar i slutändan stå för 2/3 av kameraväskans kostnad ...eller mer. Så gör en kalkyl inkl. objektiven på önskelistan för båda.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto