Annons

Hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

tobbe_lobbe

Aktiv medlem
Kanske inte är i rätt forum men jag testar :)

Någon som har bra tips bra företag som levererar plats till min blivande hemsida?

Har tittat lite på företaget B-one.
Någon som använder sig av de?

Rent prismässigt ligger de riktigt bra och det utrymmet man får räcker (500mb)
 
B-one känns väldigt segt jämfört med t ex levonline. Jag har byggt sidor som har "hostat"s där och kan se skillnad.
 
Jag har använt b-one i två-tre år nu utan några som helst problem och känner många andra som gjort samma sak. Men å andra sidan så vet jag att det finns många som har haft problem när de försökt avsluta abbonemanget eller flytta domänen. Men så länge som man har kvar grejjerna så har inte jag haft några problem iaf.
 
Jag har 2,5 års efarenhet av Surftown som är prisvärda med hög tillgänglighet. Kostar från 12;- per månad för Starter (500MB). Just nu kan du köpa en hemsida inklusive .se adress för 490kr (Starter 500MB under ett år).
http://www.surftown.se/
 
Några tankar

Jag gullar med en del sidor och jag har detta att säga:

www.loopia.se - Kostar en del, strular aldrig, är snabbt, har kanonsupport, men har en ganska låg begränsning på trafik. Jag har fem webbar där.

www.cliche.dk - Billigt, gott om plats, lite segt men stabilt. Kör 2 webbar där.

www.b-one.net - Billigt, stabilt, hyffsat snabbt och mitt val för en privat web. Vi kör två rätt stora bilforum där och de är väldigt stabila.

www.surftown.se - Riktigt oseriöst hotell som stängde av Svenska 85X70-klubbens web pga av för hög belsatning trots att de inte har någon begränsning på trafiken. Klubben ligger nu på b-one och det fungerar kanon trots ännu fler användare.

Webcows eller vad det nu hette var helt värdelöst. Strulade som tusan när vi hade sidan där...

Några erfarenheter iaf...
 
Tackar

Tack för kommentarerna...

Ja jag har läst mycket bu och bä om B One så man kan säga att jag är rätt så kluven.

Lyssnar gärna på fler :)
 
Jag använder mig av Manufrog och har gjort det i ett års tid. Det har aldrig varit några problem och dem är snabba (man kan även skicka sms). Det kostar bara 100 / år med :) Sen kan man regga sig hos dem och prova på gratis den första månaden.

Jag köper mitt domännamn via namecheap och det kostar $8.88 per år.

Sammanlagt så betalar jag cirka 160 per år och då ingår fritt antal subdomäner, email-konto. 350 Mb utrymme och 10GB transfer / månad.

/ Marcus
 
Vi kör www.fotografiska.org på B-one och har aldrig haft några problem med webbservern eller leverantören (peppar, peppar).

Däremot känns mailservrarna instabila. Vissa mail tar oerhört lång tid på sig, andra kommer bort helt och hållet!

Supporten har vi inte utnyttjat, så den kan jag inte uttala mig om.

mvh Mattias
 
Mattias Lundkvist skrev:
Däremot känns mailservrarna instabila. Vissa mail tar oerhört lång tid på sig, andra kommer bort helt och hållet...

Låter bra allt annat förutom e-posten. Använder ni e-post ofta så ni märker att det "försvinner" eller har ni en annan leverantör för e-post
 
Inkommande POP-tjänst fungerar bra (åtminstone har vi inte märkt att post försvunnit).

Däremot hackar SMTP betänkligt. Mail som aldrig når mottagaren, och mail som kommer fram efter något dygn gör att vii använder andra mailkonton för utgående post.
mvh Mattias
 
B-one duger bra

Har haft på B-one i 2 år och är nöjd med det hotellet.
Hade ett svenskt webbhotell ett halv år och det strulade titt som tätt faktiskt.
Även om man betalar lite extra så är man ändå inte garanterad att det fungerar.
Och då kan man lika gärna ha B-one.
Många klagar på just B-one men jag har faktiskt inte haft några problem. TA I TRÄ!!!
hehehe....

Som privatperson har jag inte så stora krav.
Det vore annat om man haft ett företag, då skulle jag prioritera stabilitet och diverse funktioner.
 
Senast ändrad:
Jag har kört med B-one i två år utan större problem. Ibland har det hickat till, men jag vet inte om det är B-one's server/Gix som strular eller min ISP.
På frågor har de svarat inom 24 timmar.
 
Brukar rekommendera Loopia för den som bara ska ha enklare webbsidor, eftersom de är ärliga, pålitliga och man vet vad man får samtidigt som priset är rimligt. De är inget femtioöresalternativ à la b-one och andra, men samtidigt slipper man halvsuspekta bandbreddspolicies och annat trassel.

Annars är Textdrive mitt solklara förstahandsval om man behöver något mer avancerat. Inte billigast, och inte heller något för glada hobbyister, utan ett hostingföretag av proffs för proffs. Grämer mig fortfarande över att jag missade deras senaste omgång av livstidsabonnemang...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.