erheda
Ny medlem
hej, hoppas det finns någon vänlig en som kan tipsa om en bra liten digitalkamera. är verkligen inte duktig på alla ord och sånt tekniskt, men tycker det är roligt att fota. vill att den ska ta skarpa bilder både inom- och utomhus och en sak jag stört mig på hos de två olika canon kamerorna och en nikon är att bilderna blir så "kalla" och ljuset ser liksom blått ut. fotar man på samma ställe med den kameran jag använde senast och ex. en nikon d90 som jag vet en kompis använder, så ser det ut som helt olika tillfällen då mina bilder är så "blå".
handlar det om att kameran är dålig eller kan man ställa om det? finns det kameror som fotar "varmare" utan att det nödvändigtvis behöver vara en klumpig systemkamera?
och tillsist hoppas jag att ingen tar illa upp över att jag som inte är fotograf eller så lånar ert forum. vill höra från de som kan =)
handlar det om att kameran är dålig eller kan man ställa om det? finns det kameror som fotar "varmare" utan att det nödvändigtvis behöver vara en klumpig systemkamera?
och tillsist hoppas jag att ingen tar illa upp över att jag som inte är fotograf eller så lånar ert forum. vill höra från de som kan =)