Mil Congojas
Aktiv medlem
Problemet dök upp när jag testade ett begagnat nikkor glas, så helt enkelt när jag skulle fokusera så dök ett error meddelande upp och det gick inte! Och nu har detta problem dykit då och då, fokusen låser sig men släpper efter jag tagit ett kort och brukar sedan inte återkomma på ett tag. Ingen som har haft erfarenhet av problemet?
Alla har väl vi hört om D2h:ns mörka sidor med ljusmätning och autofokus som helt lagt av. Men vad är det jag har fått? Helt borta, verkar ju vara något borderline fall.
Funderar ifall det kan ha hänt något med autofokus "kontrollen" på bajonetten? Fast den verkar ok! Sitter lite löst som den ska, eller?
Har ju garanti i USA, ska man skicka tillbaka den till USA, butiken?
Problemet stör mig ju inte till en större grad när jag fotar bara att "trycka" bort det men köpte ju kameran för dess pålitlighet!
Rådgivning snälla!
Alla har väl vi hört om D2h:ns mörka sidor med ljusmätning och autofokus som helt lagt av. Men vad är det jag har fått? Helt borta, verkar ju vara något borderline fall.
Funderar ifall det kan ha hänt något med autofokus "kontrollen" på bajonetten? Fast den verkar ok! Sitter lite löst som den ska, eller?
Har ju garanti i USA, ska man skicka tillbaka den till USA, butiken?
Problemet stör mig ju inte till en större grad när jag fotar bara att "trycka" bort det men köpte ju kameran för dess pålitlighet!
Rådgivning snälla!