Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla på plats i Florida???

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannesR

Ny medlem
Ska åka till Ft Lauderdale/Miami området.
Undrar om någon kan tipsa om en bra butik där man kan köpa digitalkameror billigt?

Akta dig för downtown miami...finns mycket skumma butiker där. Kolla in ventura mall där finns wolfscamera och de verkar ligga rätt bra till i pris. Ventura mall ligger vid norra miamipå fastlandet.

Wolfcamera

Jag var i Miami 1998, och handlade då på Pitman Photo Supply på 8650 S.W.132nd Street.
Seriös butik med rätt så bra utbud och hyggliga priser.
Det var ju iofs några år sedan, så det kan ha förändrats... :).
I övrigt instämmer jag med föregående talare, det finns mycket skumma ställen i Miami.

Re: Shopping malls då?

Naughtyboy skrev:
Typ Sawgrass mills, har dom vettiga priser och så?
Någon som har koll?

Jag har köpt kamera på Sawgrass. Men det var ca 10 år sedan och det var var en vanlig kompakt för jag hade glömt kameran hemma. Priset var väl ca 10-20% billigare än här hemma har jag för mig. Sortimentet i den butiken var inte så väldigt stort men det kan ju ha hänt en hel del på 10 år.

Bobo_m skrev:
Akta dig för downtown miami...finns mycket skumma butiker där.[/URL]
Helt rätt. På Lincon RD på South Beach finns det ett gäng butiker som är No Go.
Jag upplevde N.Y som lite enklare med B&H och Adorama.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar