Annons

Hänga bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Ska hänga bilder på en marknad (inomhus) och jag har 2x2 meter tillgodo. Skulle behöva lite tips! Funderar helt enkelt på att printa i A4 och göra ett kollage av bilderna. Hänga lite "slarvigt" med häftstift eller liknande. Blir svartvita bilder med Åre som huvudmotiv: http://www.rockberg.fotosidan.se/viewpf.htm?pfID=266527

Någon annan idé som fortfarande är ganska enkel? Vill inte rama med passe partout eller göra något kostsamt.

Tja...
Utan passepartout ser jag det som oseriöst... eller slarvigt.
LIkadant att hänga lite huller om buller. Dina bilder kommer också att betraktas som "huller om buller".

I alla fall i mina ögon.

Jag funderade på att täcka ytan helt, inta lämna någon vägg, hela vägen ned till golvet ... ???

Varför inte "Kapafix-stuket" som jag ju har beskrivit med min artikel här på FS...Då kan du ju täcka hela ytan 2x2 m, till kostnaden ca 6 st 70x100 cm Kapa = ungefär 1500:plus ett par tre märkpennor...
men du kanske inte vill satsa så mkt...

mvh
/B

Varför inte "Kapafix-stuket" som jag ju har beskrivit med min artikel här på FS...Då kan du ju täcka hela ytan 2x2 m, till kostnaden ca 6 st 70x100 cm Kapa = ungefär 1500:plus ett par tre märkpennor...
men du kanske inte vill satsa så mkt...

mvh
/B

Njaaa, inget fel på kapa egentligen, har gjort det förut. Men jag vill göra ett försök att inte dra på så mycket. Vet att passe partout eller nåt annat stiligt är normalt "bäst" men vill göra nåt vardagligare, enklare, spontanare!

Täcker du ytan helt med bilder utan passepartout eller mellanrum kommer nog bilderna drunkna i varandra. Det blir rörigt, helt enkelt, och ingen bild lär sticka ut.

Ska hänga bilder på en marknad (inomhus) och jag har 2x2 meter tillgodo. Skulle behöva lite tips! Funderar helt enkelt på att printa i A4 och göra ett kollage av bilderna. Hänga lite "slarvigt" med häftstift eller liknande. Blir svartvita bilder med Åre som huvudmotiv: http://www.rockberg.fotosidan.se/viewpf.htm?pfID=266527

Någon annan idé som fortfarande är ganska enkel? Vill inte rama med passe partout eller göra något kostsamt.

Kollade in bilderna och jag skulle absolut inte förstöra intrycket av så bra bilder genom att nåla upp dom huller om buller.

Det finns massor av tips på hur du gör snygga passepartouter på nätet och här på FS, har en länk, men den ligger på hemmaburken tyvärr.

Lägg ut bilderna på golvet och se hur det blir, men tänk på att kvalitet slår kvantitet, du behöver ju inte hänga upp alla bilder

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar