Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gruppfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_H

Ny medlem
Hej!

Jag har blivit tillfrågad att ta en avslutningsbild av ett gäng militärer. Det rör sig om ca 30 personer som ska var med på bilden.
Det är första gången jag fotar så många på en och samma bild. Söker nu lite tips och trix till bilden. Vad bör jag tänka på för att inte göra bort mig totalt?

MVH Henrik

Har du tillgång till extern blixt?
Det lättaste och kanske säkraste kortet hade i så fall varit att köra på en "skolfoto" uppställning. Tre rader med nedersta raden på marken (de bör dom väl vara vana vid..) nästa rad på knä och sista raden stående.
Beroende på vädret så placera gänget i skugga och se till att de inte har solen i ansiktet.
Om du har tillgång till extern blixt så håll den en halvmeter ovanför kameran å kör igång ;)

(obs använd dock bara blixten som upplättning och mät allmänljuset och exponera efter det)

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar