Annons

GoPro Hero3

Produkter
(logga in för att koppla)

187pod1

Ny medlem
Förvånad att ingen värkar bry sig /lagt märke till den nya lilla film kameran.
Jag själv känner mig väldigt chockad. 3,7k !!? 1080 60fps? Vad jag vet hittar man inte dessa framrates eller upplösningar någon annan stanns en i miljon kameror som RED, phnatom etc.
Detta borde betyda att vi inom en väldigt snar framtid borde få möjligheten till 4k och 1080 60 fps i det nästkommande dslr...vilket gör mig lite tårögd :,)

Prislappen på 440euro är ju löjligt om man tittar på vad dom lovar av kameran.

big upps till gopro!
 
Förvisso en mycket intressant kamera som är på min önskelista, men först gäller det att se på lite riktiga tester. Jag tar nog upplösningarna med en nypa salt, ända tills det finns lite objektiv information (nominell vs verklig upplösning). Optiken verkar också fortfarande förvränga allt onödigt mycket, men om 2.7-läget har en bra upplösning går det ju att korrigera i efterskott med bra slutresultat.

Promovideon är mycket lovande.
 
Helig skit. Inspirerande video helt klart. Får mig att vilja köpa den fast jag sitter mest på kontor. :-D
 
Jag är också sugen på en sådan för att spela in bilfilmer =) 720p i 120fps kan bli riktigt schyssta slowmotion =)

För att upplysa så har Canon 4k i sin Eos 1dc i 24 fps. Gopro klarar det endast i 15 fps. Fast Canon 1dc kostar 100.000 kr...
Sony har 1080p i 50/60 fps i SLT-A99, A77, NEX 6 mfl. Panasonic GH3 klarar det också, plus kanske fler...
 
Har inte sett någon möjlighet att låsa exponering än vilket vore en bra funktion/finess...

Men kameran är ju på pappret väldigt väldigt trevlig annars.
 
Har inte sett någon möjlighet att låsa exponering än vilket vore en bra funktion/finess...

Men kameran är ju på pappret väldigt väldigt trevlig annars.

Det är synd att man kan inte kan låsa exponering. Är ett måste om man ska göra en bra timelap. Samt att den inte har fäste för stativ.. Man måste ha den i skyddskåpan om man ska ha den på stativ. Men då blir ljudet inte så bra.

Blir att vänta på GoPro4...

http://www.youtube.com/watch?v=A3PDXmYoF5U
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.