Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gitzo mittpelare

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Är det någon som har ett Gitzo i 25-serien eller 35-serien och kan mäta vilken diameter det är på mittpelaren?

Jag vet inte om det skiljer sig åt mellan modellerna, men det är mountaineer jag tittar på i första hand.

Mountainer 35 tror jag. Har bara mittpelaren tilgänglig här.
Stativet ligger i skuffen på bilen. Kör numera utan pelaren, för att komma närmare backen.

Edit såg i min sign GT 3530

Mountainer 35 tror jag. Har bara mittpelaren tilgänglig här.
Stativet ligger i skuffen på bilen. Kör numera utan pelaren, för att komma närmare backen.

Edit såg i min sign GT 3530

Jag håller på att bygga en adapter för att slippa mittpelaren till mitt Benro, tanken var att jag skulle göra den framtidssäker med en gång. Någon dag blir det ett Gitzo.

Ditt 666:e inlägg för övrigt ;-)

Har ett Gitzo 2531LVL och där är pelaren 28.0mm
Har även ett GT4542LS med pelaroption GS3512S med diameter 32.0mm. Enligt uppgift lika 3-serien.
Använder nästan aldrig pelaren på 4:an då stabiliteten blir mycket sämre. Speciellt med lite tyngd/brännvidd.

/Stephan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar