Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gamla negativ i glas

Produkter
(logga in för att koppla)

PerNyström

Ny medlem
Tjena!

Vet någon var man kan "framkalla"/"förstora gamla foto-bilder som ser ut som diabilder, fast i glas? De är cirka 12 * 12cm... Man kan se bilden med bra detaljrikedom om man tittar genom glaset mot en lampa. Men jag vill ha de som digitala bilder och göra om som tavlor.

/ Per

Mina foton är nog inte glasnegativ, utan glasfoton, för färgerna är inte inverterade när jag ser bilderna från din länk Anders..

Dia-scanner är vad du behöer, flatbädd med diabelysning, Hör med diverse framkallningslabb eller tryckerier

Ljusbord och lämplig kamera kan du klara dej bra med. Bilderna är så stora att du kommer att få mycket bra detaljåtergivning genom avfotografering.

Tack för alla tips, tror jag kör (ljusbord/ stativ / kamera -lösningen) o framkallar genom photobox.se eller dylikt..

MVH Per

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar