Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gallerix canvasutskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

arne strömberg

Aktiv medlem
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av canvasutskrifter från Gallerix? De verkar ju ha bra priser i kombination med montering. Har planer på att göra en canvastavla på ca 135x90 cm. Kan de jämföras med tex Crimson i kvalitet?
Mvh
Arne

Jag gjorde en canvasutskrift av ett fyrverkeri på dåvarande Gallerix med måtten 1500x980mm, har inget att jämföra med, men den är exemplarisk och det är ändå 3 år sedan så dom kan ha blivit ännu bättre.
Då kunde dom inte erbjuda ramspänning dock...

Gjorde en canvas hos Gallerix i somras (när de hade 50% rabatt erbjudande), är nöjd med resultatet men har inte gjort några andra canvas-tryck. Resultatet blir som oftast vid utskrift lite mörkare än det ser ut på skärmen (ej kalibrerad).

en canvas Bild skrivs ofta ut med tex en epson storformatsprinter skillnaden som kan vara är vilken märke på canvasen dom använder. Det finns skräckexempel på dålig canvas som du typ kan se igenom. Ring o kolla vilken canvas dom printar på jag har själv en storformatsprinter från epson hemma 7900 o kör oftast med canvas från epson eller tetenal. En canvas som är blank ser ut som en plastduk är dom tycker jag är gräsliga jag kör alltid matt canvas.

Gjorde en canvas hos Gallerix i somras (när de hade 50% rabatt erbjudande), är nöjd med resultatet men har inte gjort några andra canvas-tryck. Resultatet blir som oftast vid utskrift lite mörkare än det ser ut på skärmen (ej kalibrerad).
Tack för svar! Tror att jag har ganska bra koll på hur min skärm ter sig inför utskrifter.
Mvh
Arne

en canvas Bild skrivs ofta ut med tex en epson storformatsprinter skillnaden som kan vara är vilken märke på canvasen dom använder. Det finns skräckexempel på dålig canvas som du typ kan se igenom. Ring o kolla vilken canvas dom printar på jag har själv en storformatsprinter från epson hemma 7900 o kör oftast med canvas från epson eller tetenal. En canvas som är blank ser ut som en plastduk är dom tycker jag är gräsliga jag kör alltid matt canvas.
De har ju en del prov i butiken som ser schyssta ut tycker jag. Tack för svar!
Arne

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar