Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gadgets trasslar i W7
- Trådstartare Pentaxman
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
JOWJ
Aktiv medlem
Tänkte byta mickar och undrar om någon har koll på något tänkbart till min gitarr, Ibanez RF1620. De ska inte vara för heta, kanske DiMarzio 36th PAF - vad säger ni?
Dessutom, var hittar man billiga navkapslar till en Saab 900 (1997)
Nu har du väl hamnat fel!!
Kustbo
Aktiv medlem
Dom hamnar ofta fel och får omplaceras manuellt i min Acer, frun har det inte så i sin dyrare HP. Är det vanligt så de ska tas bort om de krånglar?
Känner igen det från mina, i Acern flyttas de ibland utan min vilja men i samtliga HP ligger de kvar som de ska, lika med Asusen och Fujitsu burkarna, men Acer har mycket hyss för sig på många sätt så inte direkt förvånad ;-(
Har inte hitta tnågon lösning påd et dessvärre utan får flytta tillbaka amnuellt som Du.
Pentaxman
Avslutat medlemskap
Jag har mina 2 Acer på öppet köp en vecka till, så dom är mer knepiga än andra?
Dottern har en också men med Vista utan Gadgetar och knepiga problem, 4 Compaq har också skött sig. Vad är det mer med Acer?
Gadgetar kan jag vara utan och jag har inte hittat fler hårdvarufel än, dessa har en lite äldre långsammare processor men 3Ghz, 4Gb Ram och 3x 1½ Tb inbyggda diskar, sådant är svårt att hitta och de är slutsålda nu. Till samma pris som en liten Acer, lite snabbare som jag provat, men med ½ Tb HD och färre kortplatser etc. En HP kostar samma men har typ ½ TB. Med 4½ TB borde man klara sig ett tag, en disk är dessutom frontmatad, det har jag inte sett på någon annan än som tillbehör. Allt nytt verkar suga en massa Mb.
Dottern har en också men med Vista utan Gadgetar och knepiga problem, 4 Compaq har också skött sig. Vad är det mer med Acer?
Gadgetar kan jag vara utan och jag har inte hittat fler hårdvarufel än, dessa har en lite äldre långsammare processor men 3Ghz, 4Gb Ram och 3x 1½ Tb inbyggda diskar, sådant är svårt att hitta och de är slutsålda nu. Till samma pris som en liten Acer, lite snabbare som jag provat, men med ½ Tb HD och färre kortplatser etc. En HP kostar samma men har typ ½ TB. Med 4½ TB borde man klara sig ett tag, en disk är dessutom frontmatad, det har jag inte sett på någon annan än som tillbehör. Allt nytt verkar suga en massa Mb.
j2^
Aktiv medlem
Jag har mina 2 Acer på öppet köp en vecka till, så dom är mer knepiga än andra?
"Knepiga" är en komplex fråga, men jag personligen skyr Acer som pesten av följande anledningar.
1. Länge var deras preloads baserade på FAT32 även under XP/Vista, och det var jävlig meckigt.
2. Deras returhantering var i särklass den långsammaste jag råkat ut för (Tilsammans med Packard Bell). Samtidigt så anser jag att "nästa arbetsdag på plats" är den lägsta servicegrad som är acceptabel)
3. Köpte man två maskiner av samma modell samtidigt så var inte det någon garanti för att det satt exakt samma komponenter i dem (vilket var jobbigt om man skulle rulla ut många maskiner).
4. Lägre kvalitet på medskickad mjukvara. Skärmhanteringen är ett exempel som ovan. Ja, det stämmer att HP/Lenovo/etc exempelvis klarar av när skärmen byter upplösning/utenhet de flyttar objekten dit de borde vara. Acer/Andra lågprismärken bryr sig (som regel) inte om att ta fram extensions för detta.
Vad gäller medskickad programvara anpassningar så anser jag väl förvisso att det gått utför även för Lenovo sedan de lade ner samarbetet med IBM.
Vad gäller "frontmatade" diskar så hade HP länge det, men jag ser verkligen inte vitsen med det jämfört med en extern USB/eSATA/FireWire-disk.
Pentaxman
Avslutat medlemskap
"Knepiga" är en komplex fråga, men jag personligen skyr Acer som pesten av följande anledningar.
1. Länge var deras preloads baserade på FAT32 även under XP/Vista, och det var jävlig meckigt.
2. Deras returhantering var i särklass den långsammaste jag råkat ut för (Tilsammans med Packard Bell). Samtidigt så anser jag att "nästa arbetsdag på plats" är den lägsta servicegrad som är acceptabel)
3. Köpte man två maskiner av samma modell samtidigt så var inte det någon garanti för att det satt exakt samma komponenter i dem (vilket var jobbigt om man skulle rulla ut många maskiner).
4. Lägre kvalitet på medskickad mjukvara. Skärmhanteringen är ett exempel som ovan. Ja, det stämmer att HP/Lenovo/etc exempelvis klarar av när skärmen byter upplösning/utenhet de flyttar objekten dit de borde vara. Acer/Andra lågprismärken bryr sig (som regel) inte om att ta fram extensions för detta.
Vad gäller medskickad programvara anpassningar så anser jag väl förvisso att det gått utför även för Lenovo sedan de lade ner samarbetet med IBM.
Vad gäller "frontmatade" diskar så hade HP länge det, men jag ser verkligen inte vitsen med det jämfört med en extern USB/eSATA/FireWire-disk.
Jag hittar Acer för 14-15.000:-
Externa blir varmare, har sämre kylning och blir långsammare?
I den frontmatade kan jag lägga in ett eget OS mm och lägga åt sidan.
Denna heter M3900, jag har provat 3990 och packade aldrig upp en likvärdig HP.
j2^
Aktiv medlem
Externa blir varmare, har sämre kylning och blir långsammare?
I den frontmatade kan jag lägga in ett eget OS mm och lägga åt sidan.
Denna heter M3900, jag har provat 3990 och packade aldrig upp en likvärdig HP.
Varmare stämmer inte.
Långsammare stämmer inte för varesig eSATA, TB, SCSI eller USB3.0. Det stämmer dock för USB2.0
Senast ändrad:
j2^
Aktiv medlem
Om du med det menar att det skulle göra Acer till ett icke-lågprismärke så förstår jag inte riktigt hur du tänker?
Pentaxman
Avslutat medlemskap
Jo jag tänkte på det att det kan vara billigt ändå, utan att ha jämfört.Om du med det menar att det skulle göra Acer till ett icke-lågprismärke så förstår jag inte riktigt hur du tänker?
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.