alf109
Aktiv medlem
Det kan fan inte vara lätt att försvara sig mot anklagelser från människor som inte kan (vill?) läsa och förstå ren och klar svenska . Han skriver ju precis vad han gjort i klartext.
"Jag gör en dubbelexponering, en exponering med skärpan på de två duvorna och en exponering på fotografiet som hänger där på väggen. Samma utsnitt, men med två olika skärpeplan.
Eller för att förklara det på ett enklare sätt: Två duvor i en dubbelexponering med två skärpeplan, på ett fotografi som är en enkelexponering med ett skärpeplan. En reflektion alltså…
Att enkelexponeringen på väggen är fotograferat av en annan fotograf, medan dubbelexponeringen har mig som fotograf – det kanske skapar en intressant symbolik. En reflektion över livet i stort, eller för en fotograf."
Om nu inte den förklarande texten skrivits senare än era kommentarer vill säga. Sedan detta tjafsande om dubbelreflexer i fönster, jag har själv flera bilder där man inte ser dessa dubbelreflexer som reflekteras inifrån i mina fönster. Har lite svårt också att förstå varför man förutsätter att någon skulle ljuga om sådant? Tycker att det verkar vara så att iSolen och någon mer förutsätter att allt som sägs från Terje är ljug? Det verkar också vara på det viset när man ser att förklaringar aldrig accepteras. I exemplet där persiennen är delvis stäng syns tillexempel inte sänglampan som dubbel där den enligt fysikens lagar reflekteras i två rutor, likadant med dörrlisten.