Annons

Fråga om Ebay.

Produkter
(logga in för att koppla)

Paul.r.Lindqvist

Aktiv medlem
Om man köper en begagnade gluggar från en privatperson på Ebay.com så måste jag betala tull+moms?

ingen skillnad mot om jag skulle köpt från B&H ?

skriver säljaren värdet på paketet när de skickar det ? hur vet annars posten vad jag köpte varorna för ?

tacksam för upplysning.

MVH
/P.L

Det där beror lite på...När man köper från vissa affärer så kan man be dom skriva ner värdet på försändelsen. Kanske kan säljaren göra det också?

Nackdelen är att OM försändelsen försvinner så har du inga som helst chanser att få ersättning.

Det enda sättet som man kan göra, och ha en chans att kunna "claima" hela värdet ifall det sker en olycka eller försändelsen komma bort, är att be säljaren skriva "thank you for letting me borrow your lens!".

Men inte ens det är vattentätt! Om tullen fattar misstankar så kan dom kräva dig att uppvisa kvitto på att du äger objektivet i fråga.

Däremot har jag för mig, men jag kan mycket väl ha fel, att digitalkameror är tullfria.

Jag läste runt lite, och moms+tull skall betalas på varor köpta utan för eu (begagnade eller ej)

:-(

Kommer antingen köpa från ebay.de, eller fråga om säljaren kan skriva camera replacement parts på försändelsen.

tack för infon.

/P.L

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar