Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fotoshopping i Peking?
- Trådstartare Björkhult
- Start datum
iBoat
Aktiv medlem
Hej.
Jag åker till Peking om några veckor. Har ni några tips på bra fotoshopping där? Butiker, varuhus eller marknader m.m. Fotoprylar i allmänhet och Pentaxobjektiv i synnerhet.
Tips mottages tacksamt....Tolk finnes
Mvh Pär
Min erfarenhet är att märkesprodukter inte är billigare än hemma. Däremot kan man hitta skapliga tillbehör av okända märken, speciellt på marknadsplatser och på oväntade ställen. Jag hittade ett hyggligt stativ för några kronor i en tunnel under en motorväg. Ett tips är att leta reda på några marknader och ta taxi dit, det ska inte kosta mer än 15 spänn att åka runt i 15-30 minuter.
sniper1
Medlem
Hej.
Jag åker till Peking om några veckor. Har ni några tips på bra fotoshopping där? Butiker, varuhus eller marknader m.m. Fotoprylar i allmänhet och Pentaxobjektiv i synnerhet.
Mvh Pär
Pearlmarket har en del fotoprylar, hus, objektiv. Ligger nära "temple of heaven" som du kan passa på att kolla in på samma gång.
MEN, man får vara lite försiktig med vad man köper där, det är billigt, men antagligen grå/svart import eller värre....
Dykhjelm
Aktiv medlem
Hej.
Mvh Pär
Köp framför allt inga minneskort. Dom är ofta mycket mindre än vad som står på.
Inga kamerabatterier heller.