Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fotokurser Sökes
- Trådstartare piruu
- Start datum
NiklasÖ
Aktiv medlem
Hej!
Jag har, nyss, anmält mig till en kurs som genomförs av http://www.folkuniversitetet.se/ (Digitalfoto, vana fotografer).
Det låter kanske värre än vad man kan utläsa ang "vana fotografer". Dvs. om jag tolkat förkunskapskraven rätt så krävs i princip att man har koll på brännvidder, bländare, exponeringstider, vitbalans, ISO, skärpedjup och kanske lite till för att i deras ögon anses som "van fotograf".
Min målsättning, med att gå kurser, är enbart att utvecklas som amatörfotograf och jag söker, liksom du, också förslag/idéer på kurser eller kortare utbildningar som utförs utanför ordinarie arbetstid eftersom jag jobbar dagtid.
Det jag, fn. (till att börja med), eftersöker är:
a.) Kompositionslära
b.) Ljuslära/ljussättning
Så om någon har förslag på var den typen av kurser i trakten av Gbg genomförs vore jag tacksam för tips!
Mvh!
// Niklas
Jag har, nyss, anmält mig till en kurs som genomförs av http://www.folkuniversitetet.se/ (Digitalfoto, vana fotografer).
Det låter kanske värre än vad man kan utläsa ang "vana fotografer". Dvs. om jag tolkat förkunskapskraven rätt så krävs i princip att man har koll på brännvidder, bländare, exponeringstider, vitbalans, ISO, skärpedjup och kanske lite till för att i deras ögon anses som "van fotograf".
Min målsättning, med att gå kurser, är enbart att utvecklas som amatörfotograf och jag söker, liksom du, också förslag/idéer på kurser eller kortare utbildningar som utförs utanför ordinarie arbetstid eftersom jag jobbar dagtid.
Det jag, fn. (till att börja med), eftersöker är:
a.) Kompositionslära
b.) Ljuslära/ljussättning
Så om någon har förslag på var den typen av kurser i trakten av Gbg genomförs vore jag tacksam för tips!
Mvh!
// Niklas
NiklasÖ
Aktiv medlem
henq skrev:
Digitalfoto, vana fotografer låter rätt intressant. Är det nån som redan gått denna kurs och har åsikter?
Annars är jag intresserad av vad du tycker sen Niklas, jag är intresserad av att lära mig mer om samma saker som du.
Kursen startar 18/10 och kostar drygt 2000kr för 6ggr så jag antar att det blir "lite av varje". Har på känn att om man vill fördjupa sig mer i något så finns det andra kurser. Men den som lever får se! Jag skriver en kort recension här löpande (om jag kommer ihåg) vartefter kursen genomförs.
Alt. anmäl dig, det finns platser kvar (fanns när jag anmälde mig tidigare idag)!
Mvh!
// Niklas