Annons

Fotokurs i bok - Någon som har nån och rekommendera?

Produkter
(logga in för att koppla)

MGunnarsson

Ny medlem
Jag är ute efter någon/några böcker där man kan få inspiration och tips för både vardagsfotograferade och speciella tillfällen.
Har gått en grundkurs får något år sen så rent tekniskt känns det okej, men inspirationen och kreativiteten har jag tappat (enligt mig).

Vet du någon bok som har fått din gnista tillbaka eller hjälp dig och ta ett steg vidare så rekommendera gärna!!

Jag är ute efter någon/några böcker där man kan få inspiration och tips för både vardagsfotograferade och speciella tillfällen.
Har gått en grundkurs får något år sen så rent tekniskt känns det okej, men inspirationen och kreativiteten har jag tappat (enligt mig).

Vet du någon bok som har fått din gnista tillbaka eller hjälp dig och ta ett steg vidare så rekommendera gärna!!

"Fotografens ögonblick" av Joe McNally

Har läst en av Scott Kelby's böcker och den var helt OK, kanske inte värd 300:- dock. Annars är min favoritfotobok Bryan Peterson - Kreativ Fotografering med Rätt Exponering, dock lite gammal. Göran Segeholm - Konsten att ta vinnande bilder var inte bra alls enligt mig.

Se om du kan få tag i Ulf Sjöstedt's bok "Den fotografiska bilden" eller Hans Ahlenius & John S Webb's bok "Den iderike fotografen". Två bra böcker. Den första har jag själv hittat på biblioteket innan jag kunde få tillfälle till köp. Nr 2 har jag ävenså.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto