Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera stress? HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)

Crona

Aktiv medlem
Hejsan! Har fått ett tema att fotografera: Stress. Det står stilla i mitt huvud på idéer just nu och lite åsikter och idéer skulle inte skada! Hjälp gärna till!
 
Barn till dagis
Bilkö i 110 km-zon
Börsmäklare
Rea på H&M
5 minuter före stängning på systemet
Övervikt på gymmet
När kommer nya Cannik xx+6MkX
Kö till totalisatoren på travbanan

Du, just nu....;-)
 
Nått yrke / sysselsättning / aktivitet som associeras med multi-tasking som gått över styr... Dagis, som nån skrev tidigare, borde väl kunna erbjuda en hel del uppslag kring det.

Eller:
Varför inte t.ex. en stressad sjuksköterska med håret på ända?
Mammaledig med disk, dammsugare och bebis på armen?
osv

/Jan
 
Förra året nån gång tror jag det var hade fotosidan en tävling på temat stress. Min bild kom tvåa :)
Här kanske du kan hitta lite inspiration.
 
Hejsan! Har fått ett tema att fotografera: Stress. Det står stilla i mitt huvud på idéer just nu och lite åsikter och idéer skulle inte skada! Hjälp gärna till!

Som redan föreslagits, den situationen du befann dig i här, (och kanske gör fortfarande) är ett väl så bra förslag. Man kan konkretisera det till en situation där det står still för personen. Som i ett val mellan olika grejer, eller oförmåga att lösa ett inte alltför svårt (tekniskt/logiskt) problem.

Svårigheten är väl att göra det tillräckligt visuellt så det "paralyserade" tillståndet går fram i bild.
 
Tack för alla grymma svar! Har verkligen varit/och kommer vara till hjälp! Resultat kommer idag eller imorgon!
 
Håller med.

Håller med ovanstående. En något kortare slutartid. Man ser knappt personer som springer förbi. Men själva konceptet tycker jag är en toppen ide.
 
Jag tog en bild för nåt år sedan på stan. Gick ner i ögonhöjd med en labrador (hund) som var ute i stan i helgrusningen. Lite lång slutartid så som du tänkt dig så att man har en massa "rörliga" ben som trampar runt hunden. Något stressande bild.

Kanske kan fungera som inspiration, lågt foto, mycket ben, nåt som är stilla?

Lycka till med ditt projekt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.