Annons

Fotoförbud på konsert

Produkter
(logga in för att koppla)
När Beyonce spelade på Globen rådde fotoförbud vilket gjorde att t.ex. Aftonbladet inte hade någon fotograf på plats. Däremot så uppmanade man läsare att fotografera och skicka in till Aftonbladet. Självklart utgick ingen ersättning för dessa bilder.....
Är det någon (Aftonbladet eller läsare/fotograf) som gör sig skyldig till något i detta fall?
Jag kan tänka mig att Aftonbladet gör sig skyldig till ett moraliskt övertramp, eller?

/ Stefan

Bilagor

• AB_29maj2013_1.jpg
    AB_29maj2013_1.jpg
    25.4 KB · Visningar: 641
  • AB_29maj2013_2.jpg
    AB_29maj2013_2.jpg
    22.2 KB · Visningar: 638
När Beyonce spelade på Globen rådde fotoförbud vilket gjorde att t.ex. Aftonbladet inte hade någon fotograf på plats. Däremot så uppmanade man läsare att fotografera och skicka in till Aftonbladet. Självklart utgick ingen ersättning för dessa bilder.....
Är det någon (Aftonbladet eller läsare/fotograf) som gör sig skyldig till något i detta fall?
Jag kan tänka mig att Aftonbladet gör sig skyldig till ett moraliskt övertramp, eller?

/ Stefan

Det är inte olagligt att bryta mot ett fotoförbud. Däremot kan du som fotograf bli avvisad från platsen. Aftonbladet (och fotograferna) gör sig därför inte skyldiga till något brottsligt.

Märklig attityd, som tyvärr många går på.
"ingen ersättning …"

- Snälla läsare, ta gärna bilder på konserten åt oss. Och riskera att missa slutet på konserten om vakterna upptäcker att du smygfotograferar. Vi vågar inte smygfotografera själva. Men vår reporter på plats utan kamera är den enda vi betalar för att skriva om detta. Vi betalar inget till dig för bilderna!

SNÅLT.

Man tyckte att proffsfotograferna tog osmickarande bilder, därav förbudet. Med tanke på vad som nu händer kanske någon skulle ha tänkt två ggr ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar