Annons

Foto tips och trix

Produkter
(logga in för att koppla)

Kacan

Avslutat medlemskap
Tänkte att alla kan dela med sig av sina/sitt bästa fototips, skulle vara kul att läsa och framför allt inspereras av.

Mitt fototips:
Radera inte bilder i kameran som du inte vet blev dåliga, vänta istället med att radera bilder i datorn, när du kan se och kolla på dom, har tyvärr råkat radera visa toppenbider men också hittat en de fina bilder när jag har kollat genom på datorn.

Tänkte att alla kan dela med sig av sina/sitt bästa fototips, skulle vara kul att läsa och framför allt inspereras av.

Mitt fototips:
Radera inte bilder i kameran som du inte vet blev dåliga, vänta istället med att radera bilder i datorn, när du kan se och kolla på dom, har tyvärr råkat radera visa toppenbider men också hittat en de fina bilder när jag har kollat genom på datorn.

Jag raderar inte bilder alls, även fast dom är rena rama katastrofen! Den katastrofbilden kan komma till användning många år senare, till en sak som man inte visste. Och så är hårdiskarna så pass stora nu, så det tar inte sådan stor plats.
Då raderar jag hellre en film eller någonting annat.
Tar jag 100 bilder i en serie så lägger jag dom bra i en hög och dom dåliga i en hög i L R, så slipper man se alla. Men man kan ändå "ta fram dom"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar