Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto med externt ljus ute

Produkter
(logga in för att koppla)

daasp83

Medlem
Hejsan. Rätt ny på det här med studiofoto (körde min första riktiga session igår med gott resultat). Bilder kommer inom kort. Har dock fått en del förfrågningar och har en del egna ideer på fotografering ute.

Min SB-800 är verkligen ingen dålig blixt men jag tänkte nog försöka gå lite längre å funderar på att testa å hyra något externtblixtljus och även några refelktorer. Finns det batteridrivna agg. att köra ute med och vad brukar de ligga på prismässigt (typ för att hyra någon dag eller två). Har letat lite efter bra guider på nätet men inte fått någon klockren träff. Någon som vet något bra ställe man där man kan läsa mer om ämnet?

Ljuset är tänkt för att belysa en eller två modeller..

Kolla med några av de stora fotofirmorna i Sthlm vad dom har att erbjuda i uthyrningsväg. (YFO, AIFO, DITO...?)

Både Profoto, Elin och Bowens har batteriaggregat som du säkert kan hyra... Lättast är det nog att få tag på Profoto. Ring runt o kolla lite. Släng ut en annons och se om någon vill hyra ut privat. Ett litet startpaket med två blixtar brukar ligga runt 500+moms för ett dygn.

annars är några reflexskärmar ingen dålig investering om du vill plåta utomhus...

Mvh /Peter

Man får tacka för svaret. Antar att det inte va så lättserverat som jag hoppats på. Men det är nog säkert värt slitandet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar