Annons

Fota skidåkning med Canon 5D mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hej,
Har lite beslutsångest hur jag ska göra. Har en Canon 1D mark III i nuläget, men är sugen på en 5D mark II pga att jag säljer en del bilder via Istockphoto och saknar lite upplösning med min nuvarande kamera. Sen är den lite stor och otymplig i vissa lägen som tex vid resa. Hade helst köpt en 5d mark III men har inte råd med den i nuläget. Hade det inte varit för att jag ska till till alperna i vinter så hade jag inte tvekat att byta.

Vet att af:en inte är speciellt bra på 5D2, speciellt inte jämfört med mark III men är det någon som har fotat skidåkning 5d2 och kan säga hur det funkar? Sen är jag lite orolig att inte vädertätningen riktigt ska räcka till på 5d2:an. Sen får man se om man får sålt mark III till ett rimligt pris då det finns en del såna ute.

Af är somnatt och dag, SÅ mkt bättre med trean. Inte provat, men tveksamt om tvåan hänger med skidåkning. Trögheten med af var enda skälet till att jag bytte upp mig till trean, även om jag seare insett vilkenmycket bättre trean. Är på alla plan, värt pengarna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar