Annons

Fota på mässa

Produkter
(logga in för att koppla)

Linkeboda

Aktiv medlem
Jag ska åka till Cebit-mässan i Hannover till helgen och jag har lite ångest angående vilken utrustning jag ska ta med mig. Det jag mest undrar över är ljusförhållandena på en mässa. Helst skulle jag vilja ta med mig min 28-90 4-5.6 zoom, men är inte säker på att jag kan få hyfsade slutartider med den (tänkte fota med 400 ISO). Som alternativ har jag ett fast 50 1.8. En annan möjlighet är att ta min stoora blixt med mig...
Jag prioriterar smidigheten i det här fallet så jag undrar vad ni tror om möjligheterna att fota på frihand utan blixt inne på en mässa?

Jag använde 20mm/2.8 (32mm på 300d) vid COMDEX-mässan. ISO-400. Fick ofta använda största bländare.

Är det förresten någon som tror att det kommer presenteras några häftiga kameranyheter på mässan?

Jag hade med mig min 28-90/4.0-5.6 på Cebit ifjol, och det var blixt som gällde hela tiden trots ISO 400, undantaget i Canons monter. Där gick det endast tack vare att de hade uppställt en studio med modeller så att man kunde provfotografera med deras digitalkameror.

Enstaka gånger kunde jag använda någon monters existerande spotlights för att ta en bild på någon produkt, men resultatet blev ytterst tveksamt.

I år tar jag med mig min 50/1.8, men jag räknar med att behöva blixt i alla fall.

Kodak lär ju visa sin 14-mp kamera.

Att döma av pressreleaserna hittills, så händer det väldigt mycket på mobilkamerafronten.

Enbensstativ är smidigt och bra

När jag fotar på ställen där jag måste kunna röra mej fritt använder jag mitt Gitzo enbensstativ.
Det är en god hjälp vid långa slutartider.
Mvh.Gustav

ANNONS