på den första bilden så är den tagen på f/14 1/60 Iso 100 16-35 mm at 16mm Flash 580 ex II står first curtain sync i filen, men verkar vara nån bugg med 1dX, blixten var alltså på andra ridån, för att hjälpa till och frysa den sista rörelsen av bilden och inte den första, vilket kan ge helt fel effekt.
bild 139 F/20 1/80 iso 400 16-35mm at 16mm . Kan tyvärr inte exakt komma ihåg vilken setup jag hade, men hade iaf 1 extern blixt placerad till höger om mig, så den skulle lysa upp framifrån, och sen eventuellt att jag hade en blixt på kameran också för att lätta upp skuggorna något, .
bild 140 f 2.8 1/1600 iso 640 70-200mm at 200 inga blixtar, bara naturligt ljus.
följande länk har bilder som nästan enbart var tagna från MC, dock en del ifrån sidan av vägen, för att få med med av landskapet och varierande vinkel.
http://www.baatphoto.com/2013/08/tour-of-jamtland-2013/
Angående studioblixtar och HSS, så funkar HSS = high speed sync, enbart för speedlights, medans för att kunna gå över max flash sync speed, (med the studioblixt) oftast runt 1/200-1/250 utan att du skall tappa för mycket power samt undvika att få en gradient, "banding" . Så är det nog bara pocketwizard som erbjuder nått som kallas för Hypersync för studioblixtar, vilket gör att du kan fota med riktigt snabba tider, utan att tappa för mycket power från din flash. olika studioblixtar funkar olika bra för detta, men oftast så är det dom långsammare blixtarna som funkar bäst ihop med Hypersync, alltså de med längst brinntid (inte dom med kortbrinntid som annars lämpar sig bäst för sport,)
Pocketwizard har iaf en väldigt bra wiki sida, där du kan kolla exakt vilka resultat du skulle få med hypersync och dina studioblixtar, dom har såklart inte testat alla märken och modeller, men finns en hel del att läsa om!
------------------------------------------------
Kanonfina bilder. Verkligen. Bifogar några bildlänkar och önskar veta EXIF på dessa
http://www.baatphoto.com/category/cycling/#lightbox[group]/81/ men även bild 139 & 140.
Gillar även de fina golfbilderna. kommer nog köpa Phottix Odin i stället för PW. Men är det bara vissa studioblixtar som klarar HSS?