Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foma Fomaspeed RC, Ett bra papper eller ej?

Produkter
(logga in för att koppla)

jaffa007

Aktiv medlem
Hej!

jag fixade iordning mitt mörkerrum för ett tag sedan och har börjat framkalla, dock så är alla mina papper gamla, har inte direkt något nytt hemma, så tänkte därför införskaffa mig lite nya. så jag kollade runt på photax och hittade Foma Fomaspeed RC till ett väldigt bra pris, nästan för bra, men då är frågan, är detta ett bra papper? vill gärna ha bilder framkallade på det!

annars så tar jag gärna emot tips på bra papper!

Mvh
jesper Moldvik

Hej!

Foma Fomaspeed RC till ett väldigt bra pris, nästan för bra, men då är frågan, är detta ett bra papper? Mvh
jesper Moldvik

Oh ja. Jag gör 8x10" kontakt på det och den är perfekt lite bättre än Fortes RC har varit men slår inte Agfas RC.
Både de sistnämnda är borta från marknaden. Jag undrar om Emmak fortfarande lever eller gick ner de med men jag har använt bara deras FB..

Normalt använder jag Ilford Multigrade men har testat Fomaspeed Variant några gånger och har fått bra resultat med det. Det är ett papper med variabel kontrast. Det ska användas i rött eller brunt mörkrumsljus, inte Ilford 902 som passar för Ilford Multigrade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar