Annons

Fokusjustering - Gbg

Produkter
(logga in för att koppla)

Skarström

Aktiv medlem
Hej! Om jag vill lämna in min kamera och objektiv för justering, hur gör jag då? Måste jag skicka den eller går den lämna in någonstans i Gbg?


Sent from my iPhone using Tapata
 
Japp i Mölndal - Krokslätts fabriker. Bara att gå dit, du behöver inte skicka.
 
Tack, jag ringde dem. Mycket trevliga. men 6 veckors väntetid så jag tar det i höst. Har inga problem direkt men vet att det går få lite mer skärpa om man gör justeringen och garantin går snart ut så.
 
Canons servicecenter i Mölndal är bra. Men: vissa ärenden tar de inte hand om själva utan skickar till Intervision i Solna. Det kan medföra lång väntetid och extra kostnad. Så för säkerhets skull, be dem i Mölndal att meddela dig i förväg om de tänker skicka iväg dina grejer! Och att meddela vad det i så fall medför.
 
Aha! Det förklarar den långa väntetiden. Jag tar det i september, går antagligen mkt fortare då så hon. Hoppas Mölndal klarar fokusjustering.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
CPS = Canon Professional Services.

Har du gott om utrustning så kan man få medlemskap i CPS.
http://cpn.canon-europe.com/content/services.do
Där går det läsa om CPS.
Men det krävs ett minsta antal hus och linser...

Det innebär att man får snabbare service på Canon's ordinarie serviceställen, som t.ex. i Mölndal.
Men du kan även ibland få service på prylar i samband med mässor och stora sportarrangemang där Canon ofta har med sig servicetekniker.
 
Njae.

Minst 2 kamerahus och 3 linser.

Mest beroende på vilka hus man har så kan man komma på olika nivåer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.