Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokus med självutlösare
- Trådstartare johan_w
- Start datum
dobos
Aktiv medlem
johan_w skrev:
hade tänkt ta ett gäng bilder på mig med min eos350d + stativ. menm fokuset hamnat pbakgrunden så jag blir alldeles suddig. Finns det något tricks?
Finns det ingen AF-funktion som fokuserar på närmaste objekt? Finns på D70 i alla fall. Om du ser till att inget finns mellan dig och kameran borde det funka.
//Lasse
johan_w
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Om självutlösare skall användas funkar det inte eftersom de förutsätter att Johan både står på sin plats och även trycker på avtryckaren. Med en fjärrutlösare skulle det dock funka.
ställer den in af... fjärren?
Galaxens President
Avslutat medlemskap
När jag tagit självporträtt och haft en bulb-utlösare med dryga fem meter slang så har jag hängt ett snöre i taket med en tejpbit i ögonhöjd och ytterligare tejpbitar för att markera hjässan och nederdelen på halsen. Sedan har jag komponerat och ställt skärpan utifrån tejpbitarna och ställt mig så att tejpen och ögat sammanfallit och ryckt ner snöret precis innan jag tryck på blåsan för att lösa ut slutaren. Det har funkat på full glugg med storformat (läs: grunt skärpedjup).