Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FocusingScreen.com

Produkter
(logga in för att koppla)

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Har precis fått hem ett paket från fokusingscreen.com.

Beställde en mattskiva till min 7D förra veckan. En supermatt, så att det ska vara enklare att bedöma skärpedjup (och skärpa vid manuell fokus))
Den landade på utlämningsstället idag. Fick lösa ut det mot tullens avgifter 149:-. Resten var betalad i "förvskott" via PayPal/Visa. Summa totalt under tusen kronor för skivan.

Har inte monterat den än. Återkommer med rapport om kvalitet på själva varan.

Men jag har öppnat förpackningen och blev glatt överraskad. Inte nog med att det skickades en skiva och shims. Det följde med pincett och latextutor till fingrarna också. Så att man kan göra jobbet utan att förstöra kameran, eller få in fett och damm på prylarna. Det tycker jag var lite mer än förväntat.

Petter ...

Så där. Nu har jag installerat skivan. Det tog några minuter. Och resultatet verkar perfekt, eller närapå perfekt. Möjligen att det frontfokuserar lite, lite. Men jag får kolla det noggrannare en annan dag. Det följde ju med shims så att man ska kunna justera detta.
Kollade upp vad jag pröjsat också. 627 kr för skiva och frakt. 149 för tull i Sverige. Summa 776 kr för en Canon Super Precision Matte skiva som slipats av i kanterna för att passa i 7D. Det är billigt!

Petter ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar