Annons

Focus stacking i linux?

Produkter
(logga in för att koppla)

PluttSkydiver

Aktiv medlem
Hej

Jag kör med ubuntu och jag letar efter ett bra program som fixar focus stacking.

Jag har provat med Enfuse under DigiKam men den verkar inte fixa grejen (eller är det skit bakom spakarna...)

Finns det någon bra tips på mjukvara?

// Magnus

Nu har jag provat Zerene Stacker och den fungerar klockrent.

Jag fattade inte att den fanns för linux förut. Tack och lov att den är programmerad i java som är skapligt plattformsoberoende.

Min dator är under all kritik långsam. Jag hade en bildserie på 10 bilder och det tog nästan 2 dygn innan den var helt färdig. Under den tiden var datorn så seg att den inte gick att använda.

Som ubuntuanvändare är man inte van att betala för mjukvara. Det mesta är gratis. Men jag får nog öppna min plånbok om jag vill kunna köra Zerene Stcker i fortsättningen...

Nu har jag provat Zerene Stacker och den fungerar klockrent.

Jag fattade inte att den fanns för linux förut. Tack och lov att den är programmerad i java som är skapligt plattformsoberoende.

Min dator är under all kritik långsam. Jag hade en bildserie på 10 bilder och det tog nästan 2 dygn innan den var helt färdig. Under den tiden var datorn så seg att den inte gick att använda.

Som ubuntuanvändare är man inte van att betala för mjukvara. Det mesta är gratis. Men jag får nog öppna min plånbok om jag vill kunna köra Zerene Stcker i fortsättningen...

Kör själv ZS,,så nöjd..........

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto