Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Firmware för D1?

Produkter
(logga in för att koppla)

schaki

Aktiv medlem
Har det utkommit någon nyare firmware än v 1.05?
Jag kollade på Nikons hemsida, där stog endast att man skulle vända sig till närmsta service-verkstad.

Kameran har jag nyligen köpt begagnad, det kan ju dock inte skada att ha senaste firmware även om jag ännu inte upplevt några problem.

Nog borde det finnas firmwares som man kan ladda ner från nätet (Dock inte på Nikons sidor iaf).

En google-sökning gav inget resultat:(

Jag undrade också om det fanns någon nyare version men har inte hittat någon. Jag tror faktiskt inte att det finns något behov av att upgradera firmware på D1. Kameran ger bra resultat som den är. Men hittar du någon uppdatering så kan du lägga in en länk här på forumet. Det skulle vara kul att kolla upp det i alla fall.

http://gallery.gulnet.nu/

D1's firmware går inte att uppdatera för oss avändare... utan det får man göra på en verkstad eller liknande.. ja tror den du har är den senaste, det är den ja ha i min o min var på service för något år sedan...

Tomas.S skrev:
D1's firmware går inte att uppdatera för oss avändare... utan det får man göra på en verkstad eller liknande.. ja tror den du har är den senaste, det är den ja ha i min o min var på service för något år sedan...

Bra det:), då slipper jag lämna in min kamera för uppdatering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar