Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Filma skärm, hjälper polariseringsfilter?
- Trådstartare estberg
- Start datum
Barret2000
Aktiv medlem
Jag har aldrig provat att filma en iPad, men jag tror att det är bättre att köra någon programvara som spelar in det som sker på skärmen istället.
Om man ska se själva ramen och miljö runt om kanske man kan filma det klippet separat och sedan i datorn lägga in skärmuppspelningen från iPaden.
Är det bara det som sker på skärmen som ska filmas, eller är det mer runt om?
Är det allt runt om tror jag att metod beror väldigt mycket på hur filmen ska se ut med vinklar och dylikt.
(jag har ingen erfarenhet av filmning och klippning, men jag vet/har sett att de flesta stillbilder på skärmar av olika slag innehåller en bild som är inklippt i PS eller dyl.)
Hoppas att det löser sig!
Om man ska se själva ramen och miljö runt om kanske man kan filma det klippet separat och sedan i datorn lägga in skärmuppspelningen från iPaden.
Är det bara det som sker på skärmen som ska filmas, eller är det mer runt om?
Är det allt runt om tror jag att metod beror väldigt mycket på hur filmen ska se ut med vinklar och dylikt.
(jag har ingen erfarenhet av filmning och klippning, men jag vet/har sett att de flesta stillbilder på skärmar av olika slag innehåller en bild som är inklippt i PS eller dyl.)
Hoppas att det löser sig!
Barret2000
Aktiv medlem
Precis den jag kikade på också, jag tror att det är rätt väg att gå!
estberg
Aktiv medlem
Ledsen om jag var lite otydlig. Meningen är att filma iPaden in action dvs inte bara skärmen, då hade jag använt någon screen capture för länge sen. Man ska kunna se - i bild - någon som gör gester med sina händer för de olika funktionerna i appen.
Antar att enda lösningen för en professionell look är chroma key / animering.
jaanK
Aktiv medlem
Ställ din modell med ipaden i handen. Men så kameran ser paden.
nu tänker du dig att du ersätter paden med en spegel.
(din modell står helt stilla och din kamera är på stativ)
Nu zoomar du in på spegeln, den del av omgivningen du ser i spegel
ska du mörklägga med svarta gardiner.
Se sen till att om man rör på paden(spegeln) så finns det bara svart
som speglas. På det sättet får du inga reflexer från den blanka skärmen!
Om du nu skulle plåta en spegel så blev den ju kolsvart, men din pad lyser ju själv
så den blir inte svart.
hitta en svart vägg!
ersätt din kamera med en ficklampa, nu låter du din modell
göra solkatter med sin spegel, I alla positioner där solkatten hamnar på den svarta väggen
kan du foto från ficklampans postion utan reflexer!
Good luck!
nu tänker du dig att du ersätter paden med en spegel.
(din modell står helt stilla och din kamera är på stativ)
Nu zoomar du in på spegeln, den del av omgivningen du ser i spegel
ska du mörklägga med svarta gardiner.
Se sen till att om man rör på paden(spegeln) så finns det bara svart
som speglas. På det sättet får du inga reflexer från den blanka skärmen!
Om du nu skulle plåta en spegel så blev den ju kolsvart, men din pad lyser ju själv
så den blir inte svart.
hitta en svart vägg!
ersätt din kamera med en ficklampa, nu låter du din modell
göra solkatter med sin spegel, I alla positioner där solkatten hamnar på den svarta väggen
kan du foto från ficklampans postion utan reflexer!
Good luck!
Surgeon
Aktiv medlem
Ledsen om jag var lite otydlig. Meningen är att filma iPaden in action dvs inte bara skärmen, då hade jag använt någon screen capture för länge sen. Man ska kunna se - i bild - någon som gör gester med sina händer för de olika funktionerna i appen.
Maila och fråga Terry White, han brukar åtminstonde spela in vissa reviews med filmkamera (gjorde det tidigare i allafall)
http://www.bestappsite.com/
estberg
Aktiv medlem
Får en konstig moire-effekt när jag försöker filma av skärmen. Det är alltså inte bara reflektionerna som är ett problem. Moire beror förmodligen på uppdateringsfrekvensen, som är 60 hertz vad jag förstått. Men det känns som att oavsett vilken slutartid jag ställer så försvinner inte effekten.
Göran Larsson
Aktiv medlem
Mer troligt att den orsakas av interferens mellan skärmens pixlar och sensorns pixlar.Får en konstig moire-effekt när jag försöker filma av skärmen. Det är alltså inte bara reflektionerna som är ett problem. Moire beror förmodligen på uppdateringsfrekvensen, som är 60 hertz vad jag förstått.