Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första kamera köpt!

Produkter
(logga in för att koppla)

SteelPhoto

Medlem
Hej, ny på forum och har köpt mej en Canon 500D som första kamera med Tamron 18-200 objektiv. Köpte den begagnad. Bra köp?

Hej Jimmy och välkommen till Fotosidan!

Jag köpte mig en Nikon D60 som första kamera - med Sigma 18-200mm-objektiv.

Jag hade mycket roligt med dem. Du har alla möjligheter att ta fantastiska bilder!

Hej, ny på forum och har köpt mej en Canon 500D som första kamera med Tamron 18-200 objektiv. Köpte den begagnad. Bra köp?

Hej!

Bästa sättet att i fortsättningen tycka sina grejer är bra, är att hålla sig borta från den är hemsidan!
Följer man forumtrådarna kommer det att vara som att äta paradisets förbjudna frukt, öppna pandoras box, alltså, det är som att be om det!

Det är som faan sätter sig på din ena axel och bara intalar dig om att du bara måste skaffa dig en lite bättre glugg eller blixt. För är inte det här objektivet lite svagt på stora bländare precis i brännviddsområdet kring det som är mest lämpligt för porträtt eller är inte min blixt lite långsam att ladda upp sig och borde jag inte kunna styra blixten trådlöst eller ska jag inte skaffa ett komplett studiobelysningspaket från kaffebrus dem har ju en kampanj eller ska jag inte skaffa en makroglugg och förresten brusar inte kameran lite väl mycket på ISO 6400+ jag borde nog skaffa en riktigt ljusstark normal så att jag kan komma ner tvåochetthalvtbländar steg.........;-) du fattar nog.

Det finns inga dåliga kameror, lär dig jobba runt dess begränsningar och vill du veta vad grejerna kan prestera finns det säkert åtskilliga hundratals bilder här på fotosidan eller flickr som är tagna med din kameramodell, om jag får tala för mig själv tycker jag många är riktigt duktiga på att krama ur fina bilder ur den mest mediokra utrustning så det är bara att jobba på den egna kompetensen.....inte för säga att du och din utrustning är medioker utan den kommer säkerligen fungera jättebra!

Lycka till!

Hans

Haha! Mycket träffsäkert!

För på forum som Fotosidan blir vi alla blixtsnabbt EXTREMT fartblinda...
.

Hej!

Bästa sättet att i fortsättningen tycka sina grejer är bra, är att hålla sig borta från den är hemsidan!
Följer man forumtrådarna kommer det att vara som att äta paradisets förbjudna frukt, öppna pandoras box, alltså, det är som att be om det!

Det är som faan sätter sig på din ena axel och bara intalar dig om att du bara måste skaffa dig en lite bättre glugg eller blixt. För är inte det här objektivet lite svagt på stora bländare precis i brännviddsområdet kring det som är mest lämpligt för porträtt eller är inte min blixt lite långsam att ladda upp sig och borde jag inte kunna styra blixten trådlöst eller ska jag inte skaffa ett komplett studiobelysningspaket från kaffebrus dem har ju en kampanj eller ska jag inte skaffa en makroglugg och förresten brusar inte kameran lite väl mycket på ISO 6400+ jag borde nog skaffa en riktigt ljusstark normal så att jag kan komma ner tvåochetthalvtbländar steg.........;-) du fattar nog.

Det finns inga dåliga kameror, lär dig jobba runt dess begränsningar och vill du veta vad grejerna kan prestera finns det säkert åtskilliga hundratals bilder här på fotosidan eller flickr som är tagna med din kameramodell, om jag får tala för mig själv tycker jag många är riktigt duktiga på att krama ur fina bilder ur den mest mediokra utrustning så det är bara att jobba på den egna kompetensen.....inte för säga att du och din utrustning är medioker utan den kommer säkerligen fungera jättebra!

Lycka till!

Hans

Förstår ;-) helt ny inom denna bransch så hoppas att lära mej endel.

Hej!

Lycka till!

Hans

Svårt att bli mer spot on (Spotmätning då?! Behöver jag inte det?) än så! ^^

Jag tycker som pryltokig att en av de roligaste aspekterna med systemkamerahobbyn är att man kan få så olika resultat med olika prylar.
Jag får jättefina bilder med mitt 17-50 2.8 vid 50mm och 2.8, men sätter jag på mitt 50 1.8 och kör det på 1.8 blir det en helt annan känsla i bilden! Därmed inte sagt att man måste köpa nya prylar. Ett stort misstag man kan göra är att försöka att alltid ha det senaste, det ger inte nödvändigtvis bättre bilder.
Bytte D80 mot D7100 dock, när det är så många år mellan prylarna är skillnaderna stora, hobbyn fick sig ett lyft!

Hans Österlind, klockrent!

500D med Tamron 18-200 kommer du långt med.
Första kameran nöter man nog snarare ned än växer ur, har jag sett.
Sett på nära håll en EOS 1000D ta sig upp över 50k exponeringar på mindre än tre år.
Det syns i bilderna som personen presterar att det blir framsteg också.
Övning är allt!

Ett annat bra sätt att komma lite längre är att gå till bibblan och låna några böcker om foto.

Hans Österlind, klockrent!

500D med Tamron 18-200 kommer du långt med.
Första kameran nöter man nog snarare ned än växer ur, har jag sett.
Sett på nära håll en EOS 1000D ta sig upp över 50k exponeringar på mindre än tre år.
Det syns i bilderna som personen presterar att det blir framsteg också.
Övning är allt!

Ett annat bra sätt att komma lite längre är att gå till bibblan och låna några böcker om foto.

Okej! Längtar tills måndag då jag får kameran . Ska bli sjult kul. :) ja ska läsa mej runt lite här på forumet osv. Nånting specielt jag skall tänka på nu i början?

Det viktigaste i början är att ha ROLIGT med kameran, att "leka med den" så att man får en känsla för vad den kan göra och vad DU kan göra med den. Det är min tanke iaf.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar