Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För en novis; D50 eller D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

Airbus

Aktiv medlem
Hej!
Om jag inte kan mycket om system kameror men ska å över till det, ska jag satsa på den nya mindre D50 eller ska man ta D70s istället?

Hur skulle du gjort?

Är det någon som vet skillnaderna mellan dessa två kameror!

Ha det :-D

En skillnad är tydligen iaf att D50 använder sig av SD minneskort medans D70(S) använder sig av CF och microdrive.

Personligen tror jag "gamla" D70 blir den som ger mest för pengarna de närmsta månaderna.

D50 har långsammare sekvenstagning, bara ett inmatningshjul, saknar möjligheter till costum curves osv osv. Det är en nerbantad D70, som säkert räcker gott för de flesta amatörer.
Sen kommer ju, vad det verkar, att säljas med en billigare kitoptik åxå, mer i stil med canons 18-55 som säljs med 300D/350D/20D.

Det intressanta blir att se var den hamnar i pris bara.
Frågan är om den blir tillräckligt billig för att vara ett intressant alternativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar