jounir20000
Aktiv medlem
Ja dom trivs ihop ingen Corona avstånd mellan dom (dom var många fler än på bilden)
Visa bilaga 160787
Visa bilaga 160787
Jävlar! Vilket kaos ;D
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jävlar! Vilket kaos ;D
Gretna Green Starling MurmurationsJävlar! Vilket kaos ;D
Gretna Green Starling Murmurations
Riktigt vackert!
Har sett mindre ansamlingar av starar här i Skåne, små moln, ska man se något större så ska man nog ner i södra Danmark mot tyska gränsen. Finns turer från Köpenhamn som går dit ner för att se dettaMen guuuuud! Blev nästan tårögd (musiken hjälpte ju till förstås...). Kan man se något liknande i Sverige?
Antagligen inte i så stora antal, men bergfinkar verkar uppträda i enorma mängder i Sverige ibland. I tidningen Vår Fågelvärld nr1 2021 finns en artikel om bergfinkar som kan ses i ansamlingar om miljontals fåglar, t.ex. i södra Sverige.Men guuuuud! Blev nästan tårögd (musiken hjälpte ju till förstås...). Kan man se något liknande i Sverige?
Ja, koltrast hona
Bergfink och en tita som jag väljer att passa på.Vad kan detta vara för någon? Jag fick ingen klockren bild på den tyvärr.
Visa bilaga 160999
Sen denna då, som jag antar är en Talltita?
Visa bilaga 161000
Tycker det ser bra ut för havsörn.Med tanke på att jag tror vissa i den här tråden bara skulle behöva se en fjäder för att kunna art, köns och åldersbestämma en fågel, så prövar jag med en kass mobilbild som mest är en siluett.. Rätt säker på havsörn, kan någon bekräfta eller förneka med hjälp av denna?
Visa bilaga 160998
Hej!
Fotade lite fåglar på Ottenby som jag skulle vilja ha hjälp med.
Bild 1-3: samma, ser ni vad det är för rovfågel?
Bild 4: storspov? Tyckte den var lite ljus?
Bild 5-6 bivråk?
Tack på förhand
Ja havsörnHär kommer fågelfotografen numero uno med ännu par fågelfoton i världsklass på något som rör sig långt bort åt skogen... Ser lite ut som en havsörn? Den skrämde slag på de vitkindade gässen i alla fall!
Visa bilaga 161144
Visa bilaga 161145
Blå kärrhök, ung hanne, så dit antagande av art var spot on! Att det är en hanne ser man på att den har ljus iris, honan har mörk. Att det är en ungfågel ser du här lättast på den fräscha fjäderdräkten utan slitage.Hej kan detta vara en Blå kärrhök hona?
Kom lite hastigt, vet att brun kärrhök brukar vara där jag fota denna.
Visa bilaga 161146